سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۳۹۶ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
اهدای پرچم حرم امام رضا(ع) و امام حسین(ع) به دبیر جشنواره؛

نشست رسانه‌ای جشنواره «مسیر عشق» برگزار شد/ میرعلایی: این حرکت همیاری سینما برای روایت بزرگ ترین گردهمایی تاریخ بشر است

neshast-arbain

نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ‌و عکس «مسیر عشق» سه‌شنبه ۱۰ مرداد با حضور گسترده اهالی رسانه و مسئولین این جشنواره در ‌تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، سیداحمد‌ میرعلایی ‌دبیر، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، سعید‌الهی قائم مقام دبیر و رییس ستاد برگزاری، حجت الاسلام‌ و المسلمین حجت گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی هنری آستان قدس رضوی، از مسئولین  و برگزار کنندگان حاضر در این نشست بودند.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این جشنواره در ابتدای این نشست با بیان اینکه این جشنواره با محوریت راهپیمایی اربعین برگزار می شود گفت: با توجه به اینکه در دهه کرامت قرار داریم و در آستانه میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امیدواریم این جشنواره در پرتو عنایت معصومین (ع) به بهترین شکل برگزار شود.

وی ادامه داد: این جشنواره حرکت منحصر به فردی است و به آن از زاویه دیگری باید نگاه کرد چون همه با آن احساس همذات پنداری  هم می کنند. نفس برگزاری این جشنواره ، مسیر عشق، و شیدایی آن به هیچ عنوان با جشنواره های دیگر قابل مقایسه نیست. جشنواره های دیگر بیشتر با دغدغه ها و ابعاد مختلف برگزار می شود ولی حس این جشنواره از طفولیت تا جوانی و پیری در همه ما وجود دارد به تعبیر رسانه های معاند و مغرض بزرگترین اجتماع عظیم انسانی را در این رویداد شاهد هستیم.

neshast-arbain6

همچنین حجت الاسلام و  المسلمین  گنابادی نژاد با تبریک این ایام مبارک گفت: من سلام همه خادمان امام رضا(ع) را امروز به شما ابلاغ می کنم ،با  یک همت ولایی ما امروز شاهد بزرگترین رویداد مذهبی در تاریخ تشیع هستیم که جامعه هنری هم در این رویداد عظیم همدلی خود را ابراز می کند.

وی با اشاره به اینکه طرفداران جبهه حق در همه آحاد بشریت وجود دارند گفت: جبهه حق و باطل و تقابل بین آن دو و قربانیان زیادی که در این جبهه اتفاق افتاده ؛بزرگترین آن به وجود اباعبدالله(ع) مربوط می شود  و درس و پیامی که این امام با کشته شدنشان به جهانیان صادر کردند. درود بر همه عزیزانی که برای تدارک این جشنواره زحمت می کشند و برنامه ریزی می کنند.

گنابادی نژاد ادامه داد: کسانی که فجیع ترین جنایات انسانی به دستشان رقم خورد تا بیست کیلومتری کربلا برای پیگیری اهدافشان رفتند اما نتوانستند امنیت زائرین اباعبداله را بر هم زنند.

neshast-arbain3

در ادامه مراسم سعید الهی مدیر اجرایی این رویداد بین المللی از اختصاص دو هدیه ارزشمند که از آستان قدس رضوی و حرم امام رضا(ع) و بارگاه امام حسین (ع) رسیده بود خبر داد و این پرچم ها که با پخش آهنگ زیبای مداحی در جلسه همراه شده بود به دبیر جشنواره اهدا شد.

neshast-arbain4

در ادامه نشست سید احمد میر اعلایی دبیر این رویداد گفت: علاقمند بودم این جشنواره در قم برگزار شود زیرا هم در دهه کرامت هستیم و هم حضرت معصومه(س) از پرچم داران اباعبدالله در تاریخ بوده اند.

وی درباره ویژگی ها و اهداف جشنواره «مسیرعشق» توضیح داد: در مسیر راهپیمایی جشنواره به این نتیجه‌رسیدیم که حماسه بزرگ جهانی اربعین حسینی در حبس خبری مغرضانه رسانه های جهان قرار دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم با مشارکت سینماگران به جشنواره و اتفاقی هنری درباره این حرکت بیاندیشیم. رسم راهپیمایی اربعین عشق و صمیمیت است.اربعین و واقعه کربلا می تواند ریشه مبانی گم شده و پاسخ برخی از‌ابهامات امروز ما باشد.

این سینماگر همچنین خاطر نشان کرد: بخش محتوایی و ‌رسیدن به سینمای حسینی نه در‌شعار که در شعور مهم‌ترین‌هدف این جشنواره است که به راحتی قابل دستیابی  نیست. نیاز‌به حمایت بزرگان برای رسیدن به این گفتمان‌ نیاز‌داریم. باید اشکالات فیلم هایی درباره امام‌حسین(ع) را‌برطرف کنیم؛ نه این که انگیزه او را خاموش کنیم.

وی ادامه‌داد: سعی می‌کنیم جشنواره کاملا استاندارد برگزار شود.  به اجبار جایزه ندهیم و هنرمندان‌را درست برای فیلمسازی در‌این حوزه تشویق کنیم.

neshast-arbain7

میراعلایی از میزبانی استان قدس برای برگزاری بخشی از جشنواره خبر داد و‌ نذر‌فرهنگی را عامل مهم و تاثیرگذاری در برگزاری هرچه بهتر ‌این رویداد دانست.

سعید الهی در ادامه از آغاز به کار سایت جشنواره به نشانی www.masireeshgh.comخبر داد و گفت: بخش های رقابتی جشنواره شامل فیلم های سینمایی، مجموعه های تلویزیونی، داستانی بلند، نیمه بلند وکوتاه، مستند بلند،نیمه بلند و کوتاه، نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه ( کوتاه و طرح فیلمنامه بلند ) وعکس ( حرفه ای و مردمی)می شود. همه این آثار نیز از طریق تکمیل فرم ثبت نام در سایت جشنواره به صورت حضوری یا از طریق پست از هنرمندان دریافت خواهند شد. همچنین موضوعات در دو بخش معرفی راهپیمایی اربعین و راهپیمایی حرم امام رضا(ع) به مناسبت شهادت آن حضرت و با هدف معرفی فرهنگ عاشورایی و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

neshast-arbain5

وی افزود: در این موضوعات تبیین ابعاد سیاسی، مذهبی، اجتماعی و حماسی راهپیمایی ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) از طریق تولید آثار هنری با تاکید ویژه بر محورهایی نظیر حضور ادیان و دیگر مذاهب در راهپیمایی اربعین، تاثیر راهپیمایی اربعین بر سلامت روانی جامعه جهانی، نقش تربیتی راهپیمایی اربعین بر محیط خانواده و فرزندان، ترویج فرهنگ ایثار و فروتنی در خدمت به زائرین اهل بیت(ع)، راهپیمایی اربعین از نگاه تاریخی، نهادینه سازی صحیح راهپیمایی اربعین به دور از هر گونه خرافه و انحرافات احتمالی، حضور زنان و کودکان در راهپیمایی اربعین با الگوپذیری از شخصیت حضرت زینب(س)، اهمیت راهپیمایی اربعین در مسیر انتظار و تحقق جامعه جهانی مهدوی، راهپیمایی اربعین و هراس استکبار جهانی و گروههای تروریستی و ضرورت شناخت افکار عمومی از فلسفه وجودی راهپیمایی اربعین می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین معرفی و ترویج فرهنگ عاشورایی با تکیه بر محصولات هنری در بین مخاطبان ایران و جهان با نگاه ویژه به معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام حسین (ع) و صحابه ایشان، بررسی تاریخی وقوع حماسه عاشورا، حج و قیام امام حسین(ع)، نماز و قیام امام حسین(ع)، الگوسازی و ارائه سبک زندگی صحیح از زندگی امام حسین(ع) و صحابه ایشان، امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین(ع) و نقش مدافعان حرم مطهر اهل بیت(ع) در حفظ فرهنگ اسلامی دیگر هدف محوری مهم جشنواره است.

وی ادامه داد: ۱۵ شهریور ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان انقلاب است. اختتامیه این جشنواره نیز ۵ آبان ماه امسال در کربلا برگزار می شود. این برای اولین بار است که اختتامیه یک رویداد سینمایی را در کشوری دیگر برگزار می کنیم.   آثار پذیرفته شده نیز در تاریخ ۲۹ شهریور ماه معرفی می شوند. افتتاحیه رویداد یکم آبان ماه در مشهد  و نمایش آثار در بازه زمانی یکم تا پنجم آبان ماه صورت می گیرد.

حسین حریری از جانبازان و مدافعان حرم نیز مهمان ویژه این جلسه بود.

گفتنی است: نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیرعشق اول تا پنجم آبان ۱۳۹۶  در دو شهر مشهد و کربلا برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>