سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

مسئولین و هنرمندان فرارسیدن روز خبرنگار را تبریک گفتند + متن پیام‌ها

rooze-khabarnegar3

مسئولین و هنرمندان به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار در پیام‌های جداگانه ای این روز را به اهالی رسانه تبریک گفتند.

به گزارش سوره سینما ، به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار مسئولین و هنرمندان پیام‌های تبریکی ارسال کردند. متن این پیام‌ها در ذیل آمده است:

پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

در جهان پر شتاب امروز که اخبار تحولات و رویدادها در کوتاهترین زمان ممکن نشر می یابد، سرعت و دقت نظر عنصری تعیین کننده در عرصه خبر محسوب می شود. از سوی دیگر گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش چشمگیر شمار کاربران و شهروندان از این ابزار، سبب ارتقاء سطح آگاهی و نیز اعتماد مردم به خبرسازان شده است . از این رو رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای و پای بندی به اصل صداقت در انتشار اخبار، عاملی تعیین کننده و تمیز دهنده خبر موثق از خبر ناموثق به شمار می رود .

اکنون قدرت رسانه از مظاهر قدرت نرم در روابط دولت ها شمرده می شود و برای حفظ اقتدار و ایفای نقش موثر کشورمان در تحولات منطقه ای و  جهانی، نیازمند همت و تلاش بیشتر خبرنگاران فرهیخته، سختکوش و اندیشمند هستیم.

لازمه پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار ایران اسلامی، ارج نهادن به اصحاب رسانه و ایجاد زمینه مساعد برای انتشار آزادانه اخبار و دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات است و خرسندم که دولت تدبیر و امید با راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، گامی موثر در این مسیر برداشته است. همچنین به تقویت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی اهتمام داشته است؛ به طوریکه مجوز نزدیک به نیمی از مطبوعات کشور در دولت یازدهم صادر ۸شده است.

با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای رسانه و قلم، فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و سختکوشان عرصه اطلاع رسانی صمیمانه تبریک می گویم و از خداوند متعال توفیق بیشتر عزیزان را مسالت دارم.

سید رضا صالحی امیری

پیام تبریک رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری

متن یادداشت محمد حمزه زاده خطاب به خبرنگاران به این شرح است:

خداوند به قلم قسم خورد و آگاهی را پاس داشت. پس بر ماست، اهل قلم و اهل آگاهی را قدر نهیم و بر صدر نشانیم. روز خبرنگار مبارک باد.

محمد حمزه زاده

پیام تبریک رییس سازمان سینمایی

متن پیام مهندس حیدریان به این شرح است:

روزهای خاص بهانه‌های مبارکی هستند که ما را با مفاهیم بلند و عمیق پیوند می‌دهند.

روز خبرنگار که به منظور ادای احترام به قلم های اندیشمند، متعالی و متعهد و به یاد خبرنگار شهید محمود صارمی و همه شهدای خبرنگار و رسانه نامگذاری شد، از جمله روزهایی است که علاوه بر یادآوری عهد دیرین احساس مسئولیت و هر اقدام متعهدانه در بازتاب رویدادها، وظیفه پاس‌داشت حرمت‌ها و حفظ حریم ملی- دینی را در بستر اخلاقی جامعه مورد تأکید قرار می‌دهد.

ضمن تبریک این روز به اهل قلم و خبرنگاران ارجمند، از رسته تخصصی اهل رسانه و خبر حوزه سینما برای تلاشی بی وقفه، هم افزایی عالمانه و همراهی آگاهانه‌شان قدردانی و تشکر می‌کنم.

توفیق الهی رفیق راهتان.

پیام تبریک حسن فتحی

متن پیام تبریک حسن فتحی بدین شرح است: خبرنگاران  پرومته های  شجاع و حقیقت طلب زمانه ما هستند ؛ آنها آتش مقدس آگاهی را  برغم همه مخاطرات  ، به میان مردم میبرند و از طریق گسترش جریان آزاد اخبار و اطلاعات، امکان توسعه بیشتر فرهنگ بشری را فراهم میسازند .

روز خبرنگار مبارک و خجسته باد .

پیام تبریک مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

در این پیام آمده است: «خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

بی شک نقش و جایگاه خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما در بیان واقعیات و به تصویر کشیدن رویدادهای این حوزه  از اهمیت  بسیار بالایی در آگاهی مخاطبان برخوردار و حتی سرمنشاء تحولات عظیم و تاثیرگذار بوده است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه ؛ به ویژه شهید محمود صارمی ، روز خبرنگار را صمیمانه تبریک می گویم و توفیق روزافزون فعالان این عرصه را از خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تبریک خانه سینما

به نام خالق قلم

در عصر دسترسی آزاد به اطلاعات، نقش بی بدیل و موثر خبرنگاران سرزمین مان در تحلیل، معرفی و انعکاس رویدادهای هنر-صنعت سینما که اکنون پرچمدار فرهنگ جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی محسوب می شود، غیر قابل تردید است. جامعه اصناف سینمای ایران نیز همواره موفقیت اجتماعی خود را مرهون همراهی شما خبرنگاران صدیق، پرتلاش و دلسوز می داند. روزتان فرخنده و یاد و خاطره شهید محمود صارمی گرامی باد.

خانه سینما

پیام تبریک معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی

متن پیام ابراهیم داروغه زاده بدین شرح است:

«ن والقلم و ما یسطرون»

سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد. (قلم:۱)

دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت جز با حق‌جویی و صداقت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود و اصحاب قلم به گواه تاریخ در این مهم همواره پیشرو و پیش قدم بوده و هستند.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد درگذشتگان عرصه خبر، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اهالی رسانه حوزه فرهنگ و هنر تبریک گفته و از خدای منان برای این قشر فرهیخته آرزوی توفیق الهی دارم.

ابراهیم داروغه زاده

تبریک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

در متن این پیام آمده است: بی‌تردید تعالی سینمای مستند و انیمیشن کشور طی سال‌های اخیر مرهون علاقمندی و همراهی بسیاری از نویسندگان و خبرنگاران محترم رسانه‌های جمعی بوده که در انعکاس هنر بی‌بدیل جامعه‌ی اندیشمند و خلاق مستند و انیمیشن، بی‌دریغ عمل کردند.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: پس از خبر، سینمای مستند مهمترین ابزار رسانه‌ی جمعی و پرچمدار آگاهی‌بخشی در دنیای امروز است؛ به این معنا هم‌آوایی خبرنگاران و مستندسازان در بیان و انتشار «حقیقت»، نقش مهمی در توسعه پایدار و امید جامعه به آینده ایفا خواهد کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، روز خبرنگار را ارج نهاده و برای همه‌ی خبرنگاران پُرتلاش رسانه‌های کشور، بویژه دوستانی که با عشق و علاقه، در انعکاس رویدادهای جامعه‌ی سینمای مستند و انیمیشن کشور فعالیت می‌کنند، آرزوی بهروزی و موفقیت دارد.

پیام تبریک مدیرعامل موزه سینما

در متن پیام تبریک محمد حیدری چنین آمده است:

روز خبرنگار فرصت آغاز سخنِ تازه از جنس کلمه و غیرتِ قلم با جوهری سبز به رنگ زندگی است و امروز ۱۷ مردادماه روزی است که به نام خبرنگار نام گرفته است. از همین روز بر خود واجب می دانم این روز را به تلاشگران عرصه خبر به ویژه نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر در حوزه سینما و میراث فرهنگی تبریک بگویم.

امید است روزهای خوش خبری در انتظار سینمای ایران و نویسندگان عرصه خبر و خبرنگاران فرهیخته باشد.

محمد حیدری

پیام تبریک مدیر شبکه مستند

در متن پیام سیدسلیم غفوری آمده است:

جان نباشد جز خبر در آزمون

هر که را افزون خبر جانش فزون

در روزگاری که بیش از همیشه با بروز تحولات بسیار در عرصه تکنولوژی و فضای مجازی، تشخیص سره از ناسره دشوار شده، تلاش خبرنگاران در نشان دادن مسیر درست، تلاش مضاعفی را می طلبد.

اکنون اهمیت این حرفه، بیش از هر زمان دیگری عیان شده و شما خبرنگاران راستین، نقش پررنگی را در بهبود شرایط و ایجاد سلامت روانی جامعه ایفا می کنید.

در سالروز شهادت محمود صارمی که جان خود را در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گذاشت، این روز را به تلاشگران این عرصه که همواره سرعت، دقت و صحت را سرلوحه کارشان قرار می دهند، تبریک می گویم.

سیدسلیم غفوری

پیام تبریک دبیر یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی

در پیام جعفر گودرزی به اھالی رسانه چنین آمدہ است؛

روز خبرنگار تنها یک یادآوری است تا یادمان باشد که به حرمت قلم، در جستجوی حقیقت می نویسیم. گرچه بہ سختی و با رنج، به دنبال راستی هستیم، اما نباید درماند و رنجید و پا پس کشید.

گرچه دردانه و عزیزکرده نیستیم اما عزتمندیم و باید حقگو باشیم.

گرچه شاید روزگار و اغیار کام مان را تلخ کنند اما نباید قلم را سلاح انتقام و کین جویی کنیم.

در حوزہ فرھنگ و ھنر، خبرنگار سینمایی، علاوه بر این که به جامعه خبرنگاری کشور تعلق دارد، عضو جامعه سینما و محرم این خانواده است. او یکی از مهم‎ترین نقش‎ها را در ارتباط مردم با سینما و هنرمندانش ایفا می‎کند، گرچہ شاید از نظر معیشتی و حرفه‎ای، ساحل امن و آرامی را به خود نبیند، اما پرتلاش و اثربخش است.

یقین دارم مبارک است روزی که متبرک است به نام شما و ایمان دارم زندگی سراسر پر تلاشتان آگاهی می دهد و امید…

روز خبرنگار بر تمام اهالی رسانه و حق گویان مبارک. برایتان از حضرت دوست، هماره عزت و سربلندی و آرامش طلب می نمایم…


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>