سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان «یه حبه قند» از تجربه‌هایش گفت/

کارگاه کارگردانی میرکریمی در زنجان برگزار شد

kargah-mirkarimi

کارگاه آموزش کارگردانی فیلم کوتاه با حضور سیدرضا میرکریمی و جمعی از فیلمسازان استان زنجان پنج‌شنبه ۹ خردادماه در حوزه هنری استان برگزار شد.

کارگاه آموزش کارگردانی فیلم کوتاه با حضور سیدرضا میرکریمی و جمعی از فیلمسازان استان زنجان پنج شنبه ۹ خردادماه در حوزه هنری استان برگزار شد.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: سید رضا میرکریمی، کارگردان مطرح سینمای کشور در کارگاه آموزشی فیلم کوتاه گفت: تا کارگردان و فیلمساز به درک درستی از سینما نرسیده نباید به این حوزه وارد شود. وی با تاکید براینکه چگونگی ورود به عرصه سینما بسیار اهیمت دارد، اظهار داشت: فیلمسازان و کارگردانان کشور باید با بهره گیری از مهندسی معکوس و مطالعه و بررسی آثار سینمایی فیلمسازان خارجی، گامی در جهت ساخت و تولید آثار فاخر ایرانی بردارند.

این کارگردان مطرح زنجانی شخصیت پردازی را یکی از نکات مهم و اساسی ساخت فیلم کوتاه عنوان کرد و بیان داشت: یک کارگردان موفق باید در کنار بهره گیری از موقعیت ها و فضاهای مختلف به داستان پردازی و شخصیت پردازی نیز توجه ویژه داشته باشد تا اثر او موفق و تاثیرگذار باشد.

در ادامه این جلسه حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز گفت: در حال حاضر حوزه هنری از فیلمسازان جوان و فعال که طرح های خوبی برای تولید داشته باشند حمایت ویژه می کند. وی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبارات خوبی برای تولید فیلم کوتاه در استان زنجان اختصاص پیدا کرده است، افزود: برگزاری این کارگاه های آموزشی در راستای ایجاد انگیزه و ترغیب فیلمسازان جوان برای ساخت و تولید آثار با کیفیت و فاخر برگزار می شود.

در این جلسه پنج تن از فیلمسازان جوان استان زنجان فیلمنامه های خود را جهت نقد و بررسی قرائت کردند. «سفید، سیاه و خاکستری» نوشته مجتبی حیدری و جبار اوجاقلو، «مهر سفید» نوشته ابوالفضل گلفام، «حاجی فیروز» و «ضد حال» نوشته حسن بیات و «الهه پرواز» نوشته حسین خان بابایی فیلمنامه هایی هستند که در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>