سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۳:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب
در آستانه 14 خردادماه/

اهالی فرهنگ و هنر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند

emam-khomeini

اصحاب فرهنگ و هنر در آستانه بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام خمینی (ره) در جماران تجدید میثاق کردند.

اصحاب فرهنگ و هنر در آستانه بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام خمینی (ره) در جماران تجدید میثاق کردند.

سوره سینما- فارس نوشت: اصحاب فرهنگ هنر و رسانه در آستانه بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جماران تجدید میثاق کردند.

سید محمد حسینی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجدید بیعت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان‌های امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،در قالب قطعه‌ای ادبی اظهار داشت: ای امام، ای روح توحیدی، آی روح الله، آنچه را بر ما تنیدی از شجاعت از شهامت، از نترسیدن ز مرگ، از عشق بر راه شهادت، اینک از ما ملتی اسطوره‌ای در صفحه تاریخ نقش افتاد؛ آنچنانی که به دامان خدایی گرد ننشیند ز کفر جمله آفاق، اوراق نظام .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش به مرور مبارزات امام خمینی(ره) پرداخت و با تشکر از حضور نویسندگان و هنرمندان و اهالی رسانه، شعری را با این موضوع خواند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نیز در تجدید میثاق اهالی فرهنگ و هنر با امام راحل گفت: حضرت امام مکلف به انجام وظیفه بود‌ند و برای این‌که مورد توجه قرار بگیرند‌، کار نمی‌کردند. برای رضای خدا کار می‌کردند و از اثرات آن حرکت بزرگ و انقلابی همین است که بعد از گذشت ۲۴ سال از ارتحال حضرت امام (ره)، یاد ایشان در دل‌های مردم و دوستداران انقلاب است.

وی با بیان اینکه امام (ره) محبوب قلوب جهانیان است، خاطرنشان کرد: هر چند حیات ظاهری امام (ره) به پایان رسیده است، اما مکتب و اندیشه‌های متعالی ایشان زاینده و خلاق جریان دارد و ما امیدواریم که تا سال‌ها و قرن‌ها نگاه حضرت امام (ره) در جامعه و زندگی ما باشد. در این مراسم معاونان، مدیران، کارکنان وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارکنان مراکز و سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه و اهالی فرهنگ هنر و رسانه نیز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>