سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۳۹۶ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

جایزه ویژه شهید حججی در جشنواره فیلم و عکس «مسیر عشق»

hojaji masire eshgh

ستاد برگزاری جشنواره فیلم و عکس مسیر عشق از بهترین اثر و زبان‌ِحال مکتوب از اولین تصویر از اسارت شهید مدافع حرم محسن حججی تقدیر می‌کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق»، ستاد برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس”مسیر عشق”، همزمان با بازگشت پیکر مطهر شهید سرفراز “محسن حججی” مدافع حرم آل ا… و با توجه به انتشار تصویری پرمعنا از لحظه به ظاهر اسارت آن شهید عزیز در کنار آن نامردصفت از شجره خبیثه که توجه ویژه به مقوله “زبانحال” در سینمای مذهبی را ضرورت می بخشد، “جایزه ویژه شهید حججی” را با عنایت به شرح ذیل به مجموعه بخش های این رویداد مهم فرهنگی اضافه می نماید:

عموم مردم شریف به خصوص نویسندگان و فیلمنامه نویسان فرهیخته کشور با الهام از تصویر مورد اشاره که به واسطه نگاه مقتدرانه و با عزت آن شهید و در مقابل هراس و رذالت آن دشمن ناتوان، به سرعت در اذهان ملت مسلمان ایران و پاک سیرتان سراسر جهان به عنوان دونماد حق و باطل، خیر و شر، عشق و نفرت، عزت و رذالت،  اقتدار و وحشت و آرامش و اضطراب ترسیم شد، می توانند به تصویرسازی “زبانحال” این دو نگاه و بیان ناگفته ها و احساس درونی خود از این تقابل پرداخته و با شرح عشق و نفرت خود از این تصویر، همراه با عاشقان اباعبدالله(ع) در ثبت و ماندگاری این واقعه به زبان هنر در “مسیر عشق” مشارکت نمایند.

متون ارسالی می بایست حداکثر در دو صفحه A4 تنظیم و عاری از شعار و دربرگیرنده “زبانحال” و دلنوشتی با بیان سینمایی و تصویرگرانه بوده و یا حداقل گفتارمتنی (نریشن محور) باشد.

ستاد برگزاری جشنواره به پاس این همراهی همدلانه ضمن تقدیری شایسته و ویژه “جایزه ویژه شهید حججی” را به اثر برگزیده (زبانحال منتخب) اهدا خواهد نمود.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.masireeshgh.com مراجعه و طبق مقررات مندرج در فراخوان، اثر خود را ارسال و یا ارائه نمایند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>