سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۳۹۶ در ۵:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز بخش سینمایی پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» با ۲۷ فیلم ایرانی و خارجی

art-4-peace

نمایش ۲۷ فیلم ایرانی و خارجی برجسته در پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» از یکشنبه ۲۶ شهریورماه در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره  بین‌المللی «هنر برای صلح»، ایمان عربی دبیر بخش فیلم این رویداد هنری از نمایش بیش از ۲۷ فیلم ایرانی و خارجی برجسته در این رویداد خبر داد و گفت: بیشتر آثار این نمایشگاه در بخش فیلم کوتاه است البته ما بعد از یک تقسیم کار تصمیم گرفتیم که در دو بخش بین‌الملل و داخلی فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که هم موضوع آن با صلح هم‌خوانی داشته باشد و هم به نوعی وجه آرتیستیک در آن رعایت شده باشد.

او ادامه داد: ۲۲ فیلم بین‌المللی و ۴۶ فیلم کوتاه داخلی را کاندید کردیم و از این میان ۱۰ فیلم خارجی و ۱۷ فیلم داخلی را برای نمایش در پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» انتخاب شدند لذا این ۲۷ فیلم طی سه روز در خانه هنرمندان ایران اکران خواهد شد.

دبیر بخش فیلم جشنواره « هنر برای صلح» گفت: ما در این جشنواره دو سانس بین‌المللی و سانس‌هایی مختص به سینمای ایران داریم البته در پایان این دو روز نشست نقد و بررسی فیلم کوتاه را نیز در برنامه‌ها خواهیم داشت.

عربی گفت: فیلم منتخب جشنواره تورنتو، سن سباستین و فیلم «دشمن درون» که کاندید چند جایزه اسکار بود همراه با فیلم‌هایی چون «حیوان» از برادران ارک و فیلم «سقوط» که در جشنواره کن حضور یافته نیز در این رویداد به نمایش گذاشته خواهند شد.

بر اساس این گزارش، ۴ فیلم خارجی «ENEMIES WITHIN» به کارگردانی سلیم ازازی از فرانسه ، «HALF A MAN» به کارگردانی کریستینا کمریک از فرانسه ، «WHO DIES» به کارگردانی روفی خان از هند ،« HERE HERE » به کارگردانی یوشیماسا جیمبو از ژاپن امروز ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین ۶ فیلم «حیوان» به کارگردانی بهرام و بهمن ارک، «آلان» به کارگردانی مصطفی گندم‌کار، «دوست/ برادر/ همسایه» به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی، «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان، «لابه‌لای درختان» به کارگردانی سید محسن نبوی نیز از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ امروز ۲۶ شهریورماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش درخواهند آمد.

در ادامه برنامه‌های این جشنواره روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه نیز ۶ فیلم خارجی «BELLEVILLE» به کارگردانی جانگ وونهی از فرانسه، « MARY MOTHER » به کارگردانی صدام وحید از افغانستان، «A PLACE » به کارگردانی ژان فرناندز دکوردوبا از اسپانیا ، « IWITNESS » به کارگردانی جورجیوس ماسترکولیس از یونان، « BAKA » به کارگردانی آروید کلپر از صربستان، « MARY» به کارگردانی گرگوری کولومیتسو از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نمایش داده می‌شود.

در بخش فیلم‌های ایرانی نیز ۶ فیلم «آریو والیبال» به کارگردانی محمد بخشی، «مارلون» به کارگردانی درناز حاجی‌ها، «رژ یعنی آفتاب» به کارگردانی مهسا رضوی، «جنگ خر است» به کارگردانی سعیده دلیریان، «کابوس نامه» به کارگردانی فرهاد غلامی و « دختری در میان اتاق» به کارگردانی کریم لک زاده از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه به نمایش گذاشته می‌شود.

در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه پس از نمایش فیلم‌ها از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ نیز با حضور فیلم‌سازان این آثار نشست نقد و بررسی برگزار می‌شود.

همچنین در روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه نیز ۵ فیلم ایرانی «زونا» به کارگردانی توفان نهان قدرتی، «هوماییتا» به کارگردانی فریبا نجفی، «صدای سارا» به کارگردانی رضا جمالی، «سکوت» به کارگردانی علی عسگری، فرنوش صمدی و «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیر دفتری از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ به نمایش گذاشته می‌شود که در ادامه آن نیز نشست نقد و بررسی با حضور فیلم‌سازان آثار برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است، پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح» در کنار بخش نمایشگاهی تا ۳۰ شهریورماه همه روز با برنامه‌های متنوعی در عرصه تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقه‌مندان به هنر و صلح خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>