سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۴:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
علیرضا اسحاقی:

سینمای پاک ایران را به نام امام راحل می‌شناسند

eshaghi

یک کارشناس فرهنگی تولد سینمای پاک و اخلاقی ایران را محصول نگاه امام خمینی (ره) دانست.

یک کارشناس فرهنگی تولد سینمای پاک و اخلاقی ایران را محصول نگاه امام خمینی (ره) دانست.

علیرضا اسحاقی سینماگر و مدیرفرهنگی، درباره تاثیر امام خمینی (ره) بر ادامه حیات سینما بعد از انقلاب اسلامی به سوره سینما گفت: امام (ره) تاثیر عمیقی بر بسیاری از مسائل داخلی و خارجی در ابعاد مختلف داشته اند. نوع نگاه ایشان تغییرات کلیدی را در دنیا رقم زده است که تاثیر فهم و بینش ایشان در هنر سینما و ادامه مسیر این هنر نیز کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: نگاه امام خمینی در چهار چوب سینما و تلویزیون خارج از آموزه‌های دینی  نیست و امام نکات پیچیده‌ای را در حوزه سینما و فرهنگ مطرح نکرده‌اند. دین مداری نگاه ایشان در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسیری مشخص و رهنمودهای هوشمندانه‌ای دارند. اینکه چقدر به این آموزه‌ها نزدیک شدیم خودش سوالی است که باید روی آن تامل کنیم. آرمانهای امام بر اساس سعادت دنیا و آخر هستند و چشم انداز ایشان برای سینما کاملا بر همین معیار پایه گذاری شد.

اسحاقی افزود: هالیوود و بالیوود به عنوان مظهر مسلط سینما که به لحاظ تئوری و ابزاری سینمای دنیا را هدایت می‌کند در سیطره فحشا و خشونت قرار دارند، در مقابل آن سینما، سینمای ایران با تاثیر بر دیدگاه‌های امام و انقلاب به ابزاری برای نمود مفاهیم ارزشمند انسانی است که روح تعهد را بر کالبد انسان میدم و این آموزه و سرمشق در سینمای ایدآل امام با همه مردم دنیا ارتباط برقرار می‌کند چرا که مناسب فطرت پاک آنها طراحی شده است.  این نگاه امروزه نیز کاربرد دارد . جامعه ما اخلاق گرا است و سینمای ما نیز با وجود تمام آزمون و خطاها در دنیا به سینمای پاک شهرت دارد.  دنیا امروز چشم می اندازد  که ببیند انقلاب اسلامی ایران با ابزار سینما چگونه برخورد می‌کند.

 وی  در پایان گفت: برای رفتن سینما به سمت آرمان‌های انقلاب و امام راحل باید با تحلیل و شناخت کامل جلو رفت و مدیران شرایط را برای هنرمندان فراهم کنند تا در فضایی امن هنر خود را ارائه دهند. هنر فرمایشی به وجود نمی‌آید و هنر هنرمند متعهد از درون او سرچشمه می‌گیرد. همچنین  از هر کسی نمی‌‎توان انتظار خلق اثر تاثیرگذار دینی و انقلابی داشت چرا که سینما تحت تاثیر افراد و روحیات سازندگان خود تجلی پیدا می‌کند. گاهی حرکت هایی که در روند خواسته‌های امام (ره) و نظام انجام می‌شود بر اثر شناخت ناکافی بر ضد ارزش‌های انقلاب قدم برداشته می‌شود و این موضوع به کلیت این هنر ضربه خواهد زد.


One thought on “سینمای پاک ایران را به نام امام راحل می‌شناسند”

  1. کایول افسا می‌گه:

    سلام برای ما بسی جای تعجبه که چرا آقای علیرضا اسحاقی، شخصیت محبوب، مذهبی، فعال در عرصه فیلم دفاع مقدس، یادگار دفاع مقدس رو نگه نمیدارن. سینمای ما به این افراد نیاز داره که دلسوز و متعهد هستند. ایشون هنوز پنجاه سال هم ندارند ولی یه رزومه عالی دارن. خیلی دلمان می خواهد سلام مخصوص ما را به ایشان برسانید یا لااقل یک مصاحبه تصویری از ایشان تهیه نمایید.پیشاپیش خیلی خیلی ممنونیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>