سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب
سیدزاده:

سینما هنوز شخصیت برجسته انقلابی و مذهبی امام (ره) را تصویر نکرده است

seyedzadeh

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد سینما هنوز شخصیت مذهبی و انقلابی امام راحل را ترسیم نکرده است.

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد سینما هنوز شخصیت مذهبی و انقلابی امام راحل را ترسیم نکرده است.

سید سعید سیدزاده تهیه کننده سینما، درباره تاثیر امام خمینی (ره) در ادامه حیات سینما بعد از انقلاب به سوره سینما گفت: مقطع اوایل پیروزی انقلاب شاید برای نسل امروز قابل لمس نباشد، اما مطمئنا قابل درک است. پیش از انقلاب اسلامی سینما منظر خوش آیندی نزد مردم نداشت و برای اغلب خانواده‌های متدین رفتن به سینما یک حرکت غیر متعارف قلمداد می‌شد و اعتمادی به آن نداشتند. اما امام خمینی پیشوای انقلاب اسلامی در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی انقلاب، تکلیف انقلابیون و رویکرد نظام نسبت به سینما را مشخص کردند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتراز زندگی» ادامه داد: امام سینما را ابزار قدرتمندی در ارائه مفاهیم اسلامی قلمداد کردند و در صورت استفاده بهینه این هنر را در فرهنگ تاثیرگذار دانستند. با این بینش سینما توانست بعد از انقلاب ادامه حیات دهد و با نگاه امام خمینی وجودش تضمین شود.تا کنون اثار ارزشمندی با پیروی از آن بینش ساخته شده است اما شاید به طور کامل سینمای ایدآل امام هنوز محقق نشده است در صورتی که تاثیر منش و دیدگاه امام بر سینما بسیار شگرف بوده و سینما مدیون امام خمینی است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شب به خیرفرمانده» افزود: کلیت سینما را اجزا و افراد آن تشکیل می‌دهند، در طول این سالها عده‌ای توانستند سینما را در مسیر اهداف امام خمینی هدایت کنند اما عده ای به جبر یا اختیار نتوانستند از سینما در راستای ارزش‌های والای انسانی که ایده آل امام راحل بود، استفاده کنند. امیدوارم شرایطی فراهم شود که همه اهالی سینما و مدیریت آن در قبال انقلاب و ارزش‌های آن سربلند باشند.

سیدزاده ادامه داد: افراد زیادی از اهالی متعهد سینما سعی کرده اند در باب اندیشه‌ها و شخصیت امام خمینی (ره) آثاری را ارائه بدهند، اما اگر به طور کلی بخواهیم ارزیابی کنیم با شرمندگی باید بگویم که ما تا کنون نتوانسته‌ایم اثری ارزشمند درباب این شخصیت برجسته انقلابی و مذهبی تولید کنیم. تحقق اینکه سینما و تلویزیون ما بتواند صادرکننده اندیشه‌های امام خمینی به مخاطبان داخل و خارج از کشور باشد، بستگی به سعی در شناخت کامل از بینش و بصیرت ایشان دارد که تلاش دقیق و تحلیلی درست را می‌طلبد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>