سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
علی‌اصغر ودایع‌خیری به «سوره سینما» گفت:

«درختان مقدس» مربوط به محیط زیست است/ نیاز به تامین بودجه داریم

derakhtan-moghadas-1

علی‌اصغر ودایع‌خیری که اخیرا مستند بلند «آله آموت» را به جشنواره بین‌المللی «CINEMA CAMP» روسیه فرستاده است این روزها پروژه مستند «درختان مقدس» را در دست دارد.

علی‌اصغر ودایع‌خیری درباره تازه ترین فعالیت خود به سوره سینما گفت: مستند «درختان مقدس» همچون کارهای گذشته من ارتباط مستقیم با محیط زیست دارد با این تفاوت که رویکرد دیگری را برایش طراحی کرده ام. به این صورت که پس از ۲ سال تحقیق و پژوهش از شهریورماه سال گذشته با سفر به نقاط مختلف ایران سعی در شناختن درختانی داشتم که در تصور مردم آن منطقه مقدس است.

وی افزود: در این مستند به هیچ وجه قصد نمایش تقدس گرایی ندارم بلکه می خواهم بدانم اعتقادات مردم هر منطقه چقدر به حفظ محیط زیست کمک می کند. در ادامه تحقیقاتم از پروژه های پیشین به این نتیجه رسیدم که منطقه الموت غنی از این مبحث هاست و روستاهایی وجود دارد که ساکنانش نسبت به طبیعت و به خصوص درختان بی اعتقاد و بی توجه نیستند.

derakhtan-moghadas-2

این مستندساز ادامه داد: علاوه بر این منطقه در داخل کشور به زابل و چند استان در شمال کشور سفر کردم و متوجه شدم در این نواحی مردم اعتقاد زیادی به این درخت ها دارند. در پژوهش های خارجی نیز به شهر بنارس واقع در هندوستان رفتم و متاسفانه به خاطر نداشتن بودجه کافی امکان ادامه کار برایم مهیا نشد.

derakhtan-moghadas-3

ودایع خیری با شاره به اینکه نام موقت این مستند «درختان مقدس» است، اظهار کرد: در بخش پژوهش، دانشگاه های مختلفی کمک کردند و در بحث امکانات نیز ارگان ها نسبت به این پروژه بی توجه نبودند اما اگرچه این کمک ها در کم شدن هزینه ها موثر است ولی برای مراحل دیگر کار نیاز به سرمایه داریم تا این مستند را به سرانجام برسانیم.

derakhtan-moghadas-4

وی عنوان کرد: تا کنون همه هزینه ها با خودم بوده ولی از آنجا که پروژه قبلی را هم با سرمایه خودم جلوی دوربین بردم در حال حاضر دیگر بودجه ای برای ادامه این کار ندارم. این پروژه جامع است و می توان تمام دنیا را دستمایه قرار داد اما باید چشم انداز مشخصی تعیین کرد تا کار به یک نقطه پایانی برسد.

derakhtan-moghadas-5

این کارگردان که پروژه های متعددی را با همکاری سازمان ملل انجام داده است، بیان کرد: برای اتمام بخش داخل کشور هنوز چند استان باقی مانده که برای تامین بودجه در حال مذاکره با نهادهای مختلف هستنم. متاسفانه شرایط مالی همه ارگان ها خوب نیست و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که بتوانم مستند «درختان مقدس» را به جایی برسانم.

derakhtan-moghadas-6


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>