سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۶ در ۹:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم سینمایی «زرد» جشنواره بین‌المللی کلکته هند را افتتاح می‌کند

zard

فیلم «زرد» ساخته مصطفی تقی زاده به تهیه کنندگی کامران مجیدی در جشنواره بین‌المللی کلکته هند به نمایش درمی‌آید و همچنین فیلم افتتاحیه این رویداد است.

به گزارش سوره سینما، این فیلم که هم اکنون توانسته با استقبال مردم در سینماهای تهران و شهرستانها به فروش چهار و نیم میلیارد تومانی دست یابد، در تازه ترین حضور بین‌المللی در بخش نتپک جشنواره کلکته هند روی پرده می‌رود.

جشنواره فیلم «کلکته» یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که در سال ۱۹۹۵ در هندوستان تأسیس شده است. این جشنواره که به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم هندوستان به حساب می‌آید به همراه جشنواره‌ گوآ جزو جشنواره‌های مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF، فیاپف) در هندوستان به شمار می‌آید.

«زرد» پیش از این با دریافت چهار جایزه بهترین فیلم،بهترین کارگردانی،بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن، نماینده موفق سینمای ایران در سال جاری در جشنواره های بین المللی بوده است.

پخش بین المللی این فیلم برعهده مرجان علیزاده است.

بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، امیرعلی نبویان، متین ستوده، مرتضی تقی زاده، علی صالحی، شهروز دل افکار، حسین نائینی، رضا شمس الدین، فرهاد مهدوی و حسین مهری در «زرد» به ایفای نقش می پردازند.

بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی کلکته از ۱۹ تا ۲۶ آبان، در شهر کلکته‌ هندوستان برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>