سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب
«حوض نقاشی» به شبکه نمایش خانگی می‎‌آید/

توزیع دی وی دی ۹ «یه حبه قند» در هفته آینده/ عرضه فیلم‌های حوزه هنری در جهان

yehabeh9

محمود کاظمی با اشاره به موفقیت تولیدات حوزه هنری در جشنواره‌های داخلی و خارجی توزیع این فیلم‌ها را در سطح جهانی از اولویت‌ها خواند.

محمود کاظمی با اشاره به موفقیت تولیدات حوزه هنری در جشنواره‌های داخلی و خارجی توزیع این فیلم‌ها را در سطح جهانی از اولویت‌ها خواند.

مدیرعامل  مؤسسه هنرهای تصویری سوره درباره عملکرد این مؤسسه به سوره سینما گفت: مؤسسه هنرهای تصویری سوره از ابتدای سال ۹۲ قسمت اول مجموعه شکرستان را با تیراژ ۱۰۰هزار نسخه توزیع کرده است. این مجموعه با استقبال مخاطبان مواجه شد به همین دلیل ۵ قسمت دوم این مجموعه را نیز توزیع خواهیم کرد. مؤسسه هنرهای تصویری سال خوبی را آغاز کرده و وجود فیلم‌هایی مثل «حوض نقاشی» و «من و زیبا» این موفقیت را در آینده تضمین خواهد کرد. قراردادهایی که در حال بسته شدن است توزیع فیلم‌های سینمایی «حوض نقاشی» با تیراژ ۴۰۰ هزار نسخه در تاریخ ۲۵ مردادماه، «من و زیبا» با تیراژ ۲۰۰ هزار نسخه در تاریخ ۱۰ تیر ماه، «سیب و سلما» در تاریخ ۱مردادماه با تیراژ ۳۰ هزار نسخه، «پروانگی» با تیراژ ۶۰ هزار نسخه و توزیع ۵ قسمت دوم مجموعه «شکرستان» با تیراژ ۷۰ هزار نسخه است.

Ye-Habeh-Cover1

وی افزود: یکی از حرکت‌های ارزشی این مؤسسه توزیع دی وی دی ۹ فیلم سینمایی «یه حبه قند» با استانداردهای روز دنیاست. تفاوت این دی وی دی این است که مجهز به صدای دالبی و دوبله روسی، عربی و زیرنویس عربی، کره‌ای، ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی است. در هفته آینده این اتفاق می‌افتد.

کاظمی گفت: این دی وی دی کیفیت بسیار بالایی دارد. صحنه‌های حذفی، پشت صحنه، نشست‌های تخصصی فیلم و برنامه‌های جنبی قبل از اکران در این دی وی دی موجود است. مؤسسه هنرهای تصویری به این باور رسیده است که هر فیلم ارزشی که حوزه هنری تولید می‌کند با استانداردهای جهانی در سطح جهانی به شکل مطلوب توزیع و پخش شود.

رییس مؤسسه هنرهای تصویری سوره ادامه داد: اولین قدم در این راستا توزیع دی وی دی ناین فیلم «یه حبه قند» است و در آینده‌ای نزدیک فیلم «حوض نقاشی» با دوبله انگلیسی و عربی، روسی، اسپانیایی و فرانسوی منتشر می‌شود. مخاطب می‌تواند از بین گزینه‌های متعدد دوبله یکی را انتخاب کند. در حال حاضر مقدمات کار در حال انجام است. احتمال دارد که این دی وی دی را در سطح جهانی توزیع کنیم.

وی با اشاره به اولویت توزیع فیلم در این مؤسسه برای تولیدات حوزه هنری گفت: بر اساس سیاست‌های حوزه هنری فعالیت می‌کنیم و در قدم بعدی هر فیلمی که در راستای ارزش‌های خانواده، دفاع مقدس و یا سینمای کودک باشد می‌توانیم خریداری کنیم همانطور که فیلم «من و زیبا» را به دلیل محتوای ارزشی‌اش خریداری کردیم و توزیع می‌کنیم.

Ye-Habeh-Cover2

کاظمی گفت: آمار ما از تعداد مخاطبان‌مان، تیراژ فیلم‌هاست. مثلا تیراژ ۴۰۰ هزار نسخه برای یک فیلم رقم بالایی است و نشانگر ارتباط موفق مؤسسه هنرهای تصویری سوره با مخاطبان است. مسیر ما برای ارتباط با مخاطب‌مان سایت سوره سینما و سایت مؤسسه هنرهای تصویری است. از طریق این دو رسانه مخاطبان با ما در ارتباط هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش قدم‌های مثبتی را در توزیع و پخش فیلم‌های ارزشی در شبکه نمایش خانگی برداریم. مسئله دیگر حفظ صیانت فیلم‌ها و جلوگیری از کپی کردن فیلم‌هاست. در این مسیر امیدواریم دولت اقدام مؤثر انجام دهد تا از ضایع شدن حق و حقوق تهیه‌کنندگان فیلم جلوگیری شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>