سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند پرتره «دانشکده تا دانشکده» با حضور دکتر علی اسلامی رونمایی شد

daneshkade-ta-daneshkade

مستند پرتره «دانشکده تا دانشکده» به کارگردانی علی‌اصغر ودایع‌خیری که روایتی از زندگی علمی دکتر علی اسلامی است در دامپزشکی دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما، مستند پرتره «دانشکده تا دانشکده» به کارگردانی علی اصغر ودایع‌خیری که روایتی از زندگی علمی دکتر علی اسلامی، انگل شناس و استاد ممتاز دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و چهره ماندگار است در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران وبا حضور عوامل تولید، مسئولین دانشگاه تهران، دانشکده دامپزشکی و محققین و اساتید دانشگاه و به مناسبت روز پژوهش رونمایی شد .

دکتر علی اسلامی در دوران بازنشستگی دو گونه انگل را در جهان کشف و تشخیص داد و همچنین در سطح جهان به نام  Dactylogyrus islami و Myrsidea islami ثبت نمود. این دانشمند برجسته در حوزه انگل شناسی  انسان و دام در طول عمر علمی خود ، خدمات بسیار ارزشمندی به حرفه پزشکی داشته است.

دکتر علی اسلامی از جمله استادانی است که مطالبه گری از خود را در زمینه علم بیش از انتظار دارد. از کارهای بسیار ارزشمند دکتر اسلامی که در دوران بازنشستگی تحقیق نموده، واژه‌ها و دانش بومی مناطق و نواحی مختلف ایران را به واژه های علمی و دانشگاهی جمع آوری و برگردان نموده است. این دایره المعارف از اثرات ارزشمند دکتر اسلامی است  که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

مستند «دانشکده تا دانشکده» به سفارش معاونت پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ساخته شده است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از : کارگردان، تصویر بردار و تدوین: علی اصغر ودایع خیری، دستیار تدوین : مهدی  تیموری، صدا بردار: ابولفضل رجبی، عکاس :علی احمدی، پوستر: مبینا ودایع خیری، برنامه ریز و هماهنگ کننده :سید جواد عقیلی و رامین آدین.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>