سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۹:۲۳ ق.ظ چاپ مطلب
ادامه مراحل فنی «شهابی‌ از جنس‌ نور»/

اسلاملو: تازه فهمیدم که اسکار درست عمل می‌کند/ فیلمم یک فیلم‌ سیاسی به روز است

eslamloo

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» رویکرد فیلمش به مسائل خاورمیانه را منحصربه فرد و به روز دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» رویکرد فیلمش به مسائل خاورمیانه را منحصربه فرد و به روز دانست.

محمدرضا اسلاملو درباره وضعیت کنونی این فیلم به سوره سینما گفت: تدوین این فیلم توسط بهمن داداشی به اتمام رسیده و ما در حال حاضر مجید شیوندی مشغول ساخت سی جی آی  روی بخش مهمی از فیلم است،  که بعد از اتمام آن صداگذاری را احمد صالحی انجام می‌دهد و احتمالا ساخت موسیقی را محمدرضا علیقلی برعهده داشته باشد.

 وی ادامه داد: این فیلم محصول مرکز گسترش است و متاسفانه بخش دولتی کمی در پیش برد پس تولید کُند عمل می‌کند. فیلمبرداری  صحنه‌هایی از جنگ باقی مانده بود که می‌خواستیم آنهارا در ایران کار کنیم که به علت همین کُندی ها تصمیم گرفتم آنها را حذف و در تدوین به طریقه دیگری عمل کنیم.

اسلاملو درباره اینکه قرار است اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد یا نه، چنین گفت: به نظرم اصلا جشنواره مهم نیست این فیلم درباره وقایع کنونی و حال حاضر کشورهای سوریه و لبنان و یک فیلم سیاسی روز است.  فکر می‌کنم نباید منتظر جشنواره فجر بماند. من تازه فهمیدم که اسکار چقدر درست عمل می‌کند، هالیوود که صنعت سینما را به خوبی می‌شناسند کار درستی انجام می‌دهند که پس از اکران فیلمها مراسم اسکار را برگزار می‌کنند. کاش در ایران هم یک بازنگری به روند جشنواره فجر بشود تا فیلم‌ها پشت جشنواره فیلم فجر منتظر اکران نمی‌مانند.

وی درباره اینکه چقدر «شهابی از جنس نور»  که در مورد وقایع سوریه و لبنان است با مخاطب ایرانی ارتباط برقرار می‌کند، چنین گفت: هر کارگردانی دوست دارد کشش و جذابیت لازم را در کارش داشته باشد. اما متاسفانه ذائقه مخاطب ما به همه فیلمها خوش نمی‌آید. گاهی مخاطبان ایرانی تنها تصور می‌کنند سینما یعنی فیلم کمدی و یا خیلی سعی کند فیلم اجتماعی اجتماعی و یا عاطفی شدید مثل فیلم‌های هندی، در صورتی که سینمکا میتواند رویکردهای مختلف به مسائل روز جامعه داخلی و دنیا داشته باشد. امیدوارم این فیلم بتواند مخاطب خود را راضی کند.

اسلاملو درباره شرایط تولید این فیلم در لبنان و سوریه چنین گفت: ما ریسک بزرگی کردیم که به لطف خدا به خیر گذشت. شرایط تولید به شدت در خارج از کشور متفاوت و سخت است به خصوص در کشوری که وضعیت و موقعیت خاصی دارد . ارتباطات و رفت و آمد برای ادامه فیلمبرداری این فیلم خیلی سخت بود به حدی که از سازمان ملل نیز چندین بار به دنبال ما آمدند که بدانند چکار می‌کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>