سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

پخش و بررسی مستند «نیک مارکت» در برنامه «به اضافه مستند»

nik-market

بیستمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند « نیک مارکت» ساخته هادی معصوم دوست بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما ، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر ابراهیم رزاقی، اقتصاد دان و تحلیل‌گر مسائل اقتصادی و هادی معصوم دوست، کارگردان مستند «نیک مارکت» مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع شرایط اقتصادی و کاری برای جوانان تحصیل‌کرده، چالش‌ها و راهکارها صحبت خواهند کرد. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت.

مستند «نیک مارکت» روایت زندگی پسر جوانی است که پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، نمی‌تواند در رشته‌ی خود شغلی پیدا کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد که به «مشهد»، شهر پدری‌اش برگشته و سوپر مارکت کوچکی را در آن‌جا راه بیندازد. هم‌چنین یک وانت نیز می‌خرد تا روی آن کار کند و هزینه زندگی‌اش را تامین کند. او در همان شهر ازدواج کرده و تلاش می‌کند تا خرج زندگی را به کمک سوپر مارکت و خودرو‌ خود تامین کند.

تهیه‌کننده و کارگردان این مستند ۷۵ دقیقه‌ای هادی معصوم دوست است و تولید آن حدود ۲ سال به طول انجامیده است. این مستند محصول شبکه مستند سیما است که برای اولین بار از این شبکه و در برنامه «به اضافه مستند» پخش می‌شود.

هادی معصوم‌دوست ساخت مستندهایی چون «نشستن بین دو صندلی»، «خون سرد»، «خوان بی‌خان» و «عشق رادیو» را در کارنامه کاری خود دارد. امسال او با مستند «سربازخانه» در یازدهمین جشنواره حقیقت حضور داشت و سال گذشته نیز برنده جایزه ویژه دبیر جشنواره سینما حقیقت برای کارگردانی مستند «خوان بی خان» شد.

برنامه به اضافه مستند این هفته با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱۹ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۰ دی ماه ساعت ۹ و جمعه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>