سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

پخش و بررسی مستند «جام جم، فصلی دیگر» در برنامه «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

پنجاه و دومین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «جام جم، فصلی دیگر» ساخته مریم‌السادات مومن زاده بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، در این قسمت و پس از پخش مستند، مهدی کلهر کارشناس و پژوهشگر فرهنگی و مریم‌السادات مومن زاده کارگردان مستند «جام‌جم، فصلی دیگر» مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع تاریخچه‌ی انقلاب اسلامی در عرصه‌ی رسانه و تلاش تعدادی از کارکنان تلویزیون ملی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی صحبت خواهند کرد.

مستند «جام‌جم، فصلی دیگر»، روایتی از کارکنان تلویزیون ملی ایران در عصر پهلوی است که نقش بسیار پر‌رنگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. در این مستند با سه تن از اهالی رادیو و تلویزیون که نقش موثری در پیروزی انقلاب داشته اند، گفت‌وگو شده است. محمود فلاح، سهراب محمدپور، و عزت الله آزادی از جمله این افراد هستند که داستان پیروزی انقلاب اسلامی را از قلب صدا و سیمای رژیم پهلوی روایت می‌کنند.

محمود فلاح یکی از مدیران تلویزیون در رژیم پهلوی بوده است که تلاش بسیاری برای خروج واحد سیار پخش تلویزیون به عنوان یکی از ضروریات پخش زنده مراسم استقبال از امام خمینی (رحمت‌الله علیه) انجام می‌دهد و به همین واسطه با افسر گارد جاویدان درگیری پیدا می‌کند.

او با کمک سهراب محمدپور که مسئول واحد سیار بوده است، به جمع آوری تجهیزات برای راه اندازی تلویزیون محلی در مدرسه رفاه واقع در میدان بهارستان می پردازد و کانال انقلاب را راه می اندازد. این کانال در ۲۰ بهمن ماه تصاویری از توهین نظامیان به امام خمینی را پخش می‌کند که با واکنش مردم همراه شده و موجب تظاهرات آنان در ۲۱ بهمن می‌شود.

این مستند به کارگردانی مریم‌السادات مومن‌زاده و تهیه‌کنندگی شبکه مستند تولید شده است و به مناسبت ایام‌الله دهه‌ی فجر از برنامه به اضافه مستند پخش خواهد شد.

«برنامه به اضافه مستند با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۹ و جمعه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>