سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۹:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران و دولت یازدهم/

عفیفه: شرایط فراهم شود، همه کارگردان‌ها به میدان می‌آیند

esmaeil-afifeh

یک تهیه‌کننده تأکید کرد سینماگران مطرح و کم‌کار آنقدرها دلزده نشده‌اند که اگر شرایط را برای فعالیت مناسب ببینند دوست نداشته باشند به عرصه تولید برگردند.

یک تهیه‌کننده تأکید کرد سینماگران مطرح و کم‌کار آنقدرها دلزده نشده‌اند که اگر شرایط را برای فعالیت مناسب ببینند دوست نداشته باشند به عرصه تولید برگردند.

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره انتظار سینماگران از دولت یازدهم به سوره سینما گفت: با توجه به سابقه‌ای که از رییس جمهوری جدید می‌شناسیم و حمایت سران اصلا‌ح‌طلب و مدیران باسابقه نظام از او می‌توان به تغییرات اساسی و مثبت در حوزه فرهنگ و هنر امیدوار بود. امید است که از نیروهای با تجربه و علاقمند به حوزه فرهنگ و هنر در جهت حل معضلات فعلی فرهنگ و هنر استفاده شود.

تهیه‌کننده مجموعه «میوه ممنوعه» گفت: در دوره قبلی اتفاقاتی در حوزه سینما افتاد که به زودی و به سرعت حل نمی‌شوند اما انتظار ما این است که فضای دوستی و وفاق برقرار شود و دوستان به جای متهم کردن یکدیگر برای حل مشکلات دست به دست هم دهند.

وی افزود: دوستان جناح‌بندی در حوزه فرهنگ و هنر را کنار بگذارند و به هم بدبین نباشند. تنها در این صورت است که می‌توان به قدم‌های مثبت امیدوار بود. بسیار واضح است که آن دسته از کارگردانان سینما که در سالهای گذشته کم‌کار بوده‌اند همیشه به فعالیت برای مملکتشان علاقمند بوده‌اند و کشورشان را دوست دارند. چنین ظرفیتی را باید غنیمت شمرد.

تهیه‌کننده «زمانه» اضافه کرد: امید است که فضا برای این دوستان بازتر شود. دکتر حسن روحانی در صحبت‌هایشان تأکید کرده‌اند که کسانی مسئولیت‌های امور فرهنگی را به عهده خواهند گرفت که از اعضای صنوف فرهنگی باشند. مطمئنم که ایشان از متخصصین استفاده خواهند کرد.

وی درباره انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: حتی اگر وزیر فرهنگ و ارشاد از چهره‌های دولتی و سیاسی انتخاب شود مطمئنا معاونین خود را از متخصصین انتخاب خواهد کرد. بسیار مهم است که معاونین وزارت ارشاد از چه قشری و با چه میزان دلسوزی گزینش می‌شوند.

عفیفه گفت: مشکلات سینمای ما فقط وجود ممیزی و فضای بسته نبوده و نیست. امروز قهر مردم با سینما و برنگشتن سرمایه از معضلات مهم سینمای ایران است. بازگشت مؤثر سینماگران شاخص به عرصه تولید منوط به امنیت اقتصادی و بازگشت سرمایه است. به هر حال باید قدم به قدم پیش رفت. دست هنرمندان در پرداختن به گستره وسیع‌تری از سوژه‌ها و موضوعات یک مقدار بازتر شود. خیلی مهم است که به این «یک مقدار» توجه کنیم.

وی ادامه داد: توجه کنیم که یک رییس جمهور عوض شده و رییس جمهو دستش برای ایجاد تغییر و تحول، تا حدودی باز است. امیدوارم راهکارها برای افت مخاطب ارائه شود. مطمئنم هیچ کارگردانی آنقدر دلزده و دلسرد نشده که اگر فضا را مناسب ببیند نخواهد که به عرصه تولید برگردد. این دوستان در طول این سالها می‌توانستند سمت حوزه‌های بی‌دردسرتر و سودآورتر بروند اما علاقه قلبی‌شان به سینما کم نشده. مطمئنم با توجه به پایگاهی که سینما در نزد مردم دارد اگر مشکلات سخت‌افزاری سینما حل شود همه دوست دارند که به عرصه کار و فعالیت برگردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>