سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای رسانه‌ در جشنواره فیلم فجر بازدید کرد

bazdid-vazir

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه از پردیس ملت سینمای رسانه‌ در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بازدید کرد.

به گزارش سوره سینما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امسال در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر شاهد فیلم‌های خوبی هستم که عمدتاً بخاطر حضور فیلمسازان برجسته کشورمان در این جشنواره است. خوشبختانه کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و تمامی فعالان حوزه سینمای امسال به جشنواره فیلم فجر رونق بخشیدند.

صالحی گفت: امیدوارم که امید و نشاط در کشورمان در پرتوی این فیلم‌های خوب ارتقاء پیدا کند از طرفی دیگر باعث خوشحالی است که استقبال مردم از سینماهای مردمی نیز خوب بوده است، من شنیده‌ام بیش از ۸ فیلم تابه‌حال سانس‌‌های فوق‌العاده داشته‌اند؛ این استقبال گسترده به معنای این است که فیلمسازان ما توانسته‌اند به شور و نشاط سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر کمک کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال به نظر می‌رسد جشنواره فیلم فجر وضعیت بهتری دارد. امسال ما در موضوع سینمای دفاع مقدس، سینمای کودک، سینمای اجتماعی و غیره فیلم در جشنواره فیلم فجر داریم و این اتفاق خوبی است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قائل به این هستید که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها از درصد خشونت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: من برای این که دخالتی در انتخاب‌ها صورت نگیرد تا به اینجا هیچ فیلمی از فیلم‌های حاضر در جشنواره را مشاهده نکردم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادغام بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: این موضوع به تصمیم سازمان سینمایی بازمی‌گردد و هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

صالحی درباره انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای رسانه‌های جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای رسانه‌ها، اتفاقی جدید بود، به نظرم وقتی سینمای رسانه‌ها در این مکان باشد می‌تواند به حرفه‌ای برگزار کردن جشنواره، ما را یاری کند. در این چند روز برگزاری جشنواره فیلم فجر مشکلاتی وجود داشته است؛ اما از طرفی دیگر این مکان به هدف جشنواره فیلم فجر که یک مکان حرفه‌ای برای رسانه‌ها داشته باشد، کمک کرده است. ما امیدواریم که مشکل پارکینگ که مهمترین مشکل پردس ملت است در سال آینده و در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برطرف شود.

او در پاسخ به سوالی درباره فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» و حضورش در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، گفت: این فیلم سال گذشته برای رقابت در سی‌پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده نشده بود، به همین خاطر خود سازندگان «امپراطور جهنم» از حضور در این جشنواره انصراف دادند. امسال نسخه نهایی این فیلم به دبیرخانه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر ارسال شد و هیئت انتخاب جشنواره آن را انتخاب کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>