سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

پخش و بررسی مستند «رقص روی سیم خاردار» در برنامه «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

پنجاه و سومین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «رقص روی سیم خاردار» ساخته بهروز نورانی‌پور بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر مهدیه‌ی جهانگیر مدرس دانشگاه و پژوهشگر جهانگردی و دکتر شهاب طلایی عضو هیئت علمی پژوهشکده‌ی سیاست‌پژوهی حکمت مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی تاثیر اقدامات توسعه‌ای کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس بر روی اکوسیستم ایران و منطقه، صحبت خواهند کرد. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «رقص روی سیم خاردار» به بررسی موضوعی چالشی و آسیب‌زا می‌پردازد و آن هم قاچاق خاک ایران به دبی برای ساخت جزایر مصنوعی در این منطقه است. منافع ملی تنها به معنای حفظ تمامیت ارضی نیست بلکه در حوزه های دیگری همچون سرمایه‌های ملی، انرژی، توسعه اقتصادی، حفظ و افزایش قدرت و اعتبار بین المللی و دفاع از اتباع در خارج از مرزها نیز معنا می‌یابد.

چشم طمع بیگانگان در حال تحمیل پدیده های نوینی است که امنیت ملی ما را نشانه گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به فروش خاک مرغوب و حاصلخیز ایران به کشور دبی اشاره کرد که به انواع قانونی و قاچاق صورت می‌گیرد تا برای ساخت جزایر مصنوعی در این منطقه استفاده شود. مستند «رقص روی سیم خاردار» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد که از برنامه‌ی «به اضافه مستند» پخش خواهد شد.

«برنامه به اضافه مستند با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۹ و جمعه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>