سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۲ در ۸:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب
مدیران جدید تعامل با سینماگران را فراموش نکنند/

قاسم‌خان تهیه‌کننده فیلم میرباقری می‌شود

ghasem-khan

علیرضا قاسم‌خان ضمن تأکید بر وجود تعامل هنرمندان و مدیران فرهنگی جدید از ساخت فیلمی سینمایی به کارگردانی بیژن میرباقری خبر داد.

علیرضا قاسم‌خان ضمن تأکید بر وجود تعامل هنرمندان و مدیران فرهنگی جدید از ساخت فیلمی سینمایی به کارگردانی بیژن میرباقری خبر داد.

علیرضا قاسم‌خان به سوره سینما گفت: مستند «درخت سخن‌گو» به نویسندگی و کارگردانی من در مرحله تدوین است. موسی رضوی تدوین فیلم را انجام می‌دهد. امیدوارم « درخت سخن‌گو» تا برگزاری جشنواره سینما حقیقت آماده نمایش شود و در این جشنواره شرکت کنم.

وی ادامه داد: مرحله تحقیق و پژوهش دو سال طول کشید و تصویربرداری سال گذشته انجام شد. این مستند درباره قدیمی‌ترین فرش ایرانی است که یکی از عجیب‌ترین نقوش فرش را در خود دارد. این مستند سعی دارد یک جستجوی تاریخی درباره شکل‌گیری این فرش و نقوش عجیب آن انجام دهد و ببیند ریشه این نقوش کجاست و چرا بافته شده. در کرمان این فرش به جن و پری و در بقیه نقاط به درخت سخنگو معروف است.

قاسم‌خان درباره تصمیمش برای فعالیت در سینما توضیح داد: قصد دارم که امسال فیلمی سینمایی تهیه کنم. دو طرح دارم. یکی در حوزه دفاع مقدس و دیگری فیلمی اجتماعی است که هر دو را به کارگردانی بیژن میرباقری برای ساخت در نظر دارم. فیلمنامه‌ها آمده شده ولی از آنجا که سینمای ما وابسته به دولت است باید ببینیم تغییر مدیریت‌ها به چه صورت خواهد بود.

وی درباره انگیزه همکاری‌اش با میرباقری گفت: سالها دوستی با میرباقری و تجربه‌های مشترک قبلی، نزدیکی فکری و ذهنیت مشترکی که با هم داریم انگیزه همکاری‌ام با بیژن است. با توجه به اتفاق‌های بدی که برای سینما در عرصه تولید و اکران در دو سال گذشته افتاد باید ببینیم مدیران فرهنگی جدید چقدر در ایمن کردن فضای کار برای سینماگران موفق هستند. قطعا این شرایط و تغییر مدیریت‌ها ما را برای تولید فیلم محتاط می‌کند.

تهیه‌کننده «طبقه سوم» گفت: تقریبا کمتر تهیه‌کننده‌ای با این شرایط ریسک تولید را می‌پذیرد. چیزی که در دولت جدید و رویکردش در حوزه فرهنگ و هنر مهم است برقراری تعامل با هنرمندان است. در سال‌های دور این تعامل وجود داشت. اما در دو سال گذشته نه تنها تعامل وجود نداشت بلکه عده‌ای خاص برای سینما به تنهایی تصمیم گرفتند و تشخیص دادند چه چیز برای سینما مفید است و چه چیز مفید نیست.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: در شرایطی که کشور ما نیاز به آرامش و امنیت دارد رسانه‌ای مثل سینما به خوبی می‌تواند این فضا را به وجود بیاورد. اما متأسفانه برخی از مدیران جامعه ما را از کارکرد سینما محروم کرده‌اند.

قاسم‌خان ساخت فیلم‌های مستند «نواهای گمشده»، «آواز پر جبرئیل» و تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «طبقه سوم» را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>