سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۲ در ۹:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب
عده‌ای می‌خواهند ثابت کنند سینمای کودک ضرورت ندارد/

نگارش «فرار از قلعه رود‌خان» تمام شد

gholamreza-ramezani

غلامرضا رمضانی ابراز امیدواری کرد دولت جدید اهمیت و ضرورت وجود سینمای کودک را برای همه ثابت کند.

غلامرضا رمضانی ابراز امیدواری کرد دولت جدید اهمیت و ضرورت وجود سینمای کودک را برای همه ثابت کند.

رمضانی به سوره سینما گفت: نگارش فیلمنامه «فرار از قلعه رودخان» را تمام کرده‌ام. قصد دارم این فیلمنامه را به تهیه‌کنندگی حسن آقاکریمی برای دریافت پروانه ساخت ارائه کنم. این فیلم در ژانر کودک است. هر چند بسیار مشتاق به فیلم ساختن هستم اما با شرایط موجود چشم‌انداز روشنی را مخصوصا برای سینمای کودک نمی‌بینم.

وی افزود: هر سال که جلوتر می‌رویم برای نگه داشتن سینمای کودک بیشتر باید بجنگیم و جلوی همه نقدها بایستیم و بگوییم که این سینما باید وجود داشته باشد. هر سال در همین خردادماه زمزمه‌های سینمای کودک  پررنگ می‌شد و دو یا سه فیلم کودک پروانه ساخت می‌گرفت و ساخته می‌شد. همین جای خوشحالی داشت. اما با تغییر مدیران و نامشخص بودن بودجه امسال شرایط خوبی در انتظار سینمای کودک نیست.

وی گفت: سال گذشته با اکران ۵ فیلم کودک به طور همزمان می‌خواستند ثابت کنند  که سینمای کودک قدرت جذب مخاطب را ندارد، یک سینمای جشنواره‌ای است، مخاطب را پس می‌زند و نباید روی آن سرمایه‌گذاری کرد. اخیرا هم مصاحبه می‌کنند که چرا باید روی سینمای کودک سرمایه‌گذاری کرد.

رمضانی افزود: همینطور پیش برویم، کم کم به این نتیجه می‌رسند که در سینمای کودک را تخته کنند. هر سال در آستانه برگزاری جشنواره کودک مدیران دارند درباره اینکه کجا جشنواره برگزار شود بحث می‌کنند. شاید در این مدت باقی‌ مانده دست به اقدام عاجل بزنند و پروانه ساخت فیلمی در ژانر کودک را صادر کنند.

این کارگردان ادامه داد: امیدوارم دولت و مدیریت جدید به جای شعارهای دل‌خوشکنک، اهمیت سینمای کودک را برای همه از نو ترجمه و مشخص کند که جای خالی فیلم کودک خطرناک است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>