سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۳۹۲ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

ماهنامه «۲۴» با پرونده «گذشته» آمد

Majaleh24-41

شماره تازه ماهنامه سینمایی «۲۴» همراه با پرونده فیلم سینمایی «گذشته» ساخته اصغر فرهادی منتشر شد.

شماره تازه ماهنامه سینمایی «۲۴» همراه با پرونده فیلم سینمایی «گذشته» ساخته اصغر فرهادی منتشر شد.

سوره سینما- پانزدهمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ که شماره‌ پیاپی چهل و یک محسوب می‌شود با گفتگویی مفصل با اصغر فرهادی و علی مصفا درباره‌ فیلم گذشته منتشر شد. تصویر روی جلد این شماره به مناسبت همین گفتگو به تصویری از علی مصفا در این فیلم اختصاص یافته است. گزارش‌هایی به قلم حسین معززی نیا و کوثر آوینی درباره‌ شصت و ششمین دوره‌ جشنواره‌ کن هم از مطالب خواندنی جدید‌ترین شماره‌ ۲۴ است. در کنار این گزارش‌ها می‌توانید مروری بر حواشی این دوره از جشنواره‌ کن و منتخبی از واکنش‌های منتقدان فرانسوی به فیلم گذشته را بخوانید.

در بخش سینمای ایران شماره‌ تیرماه مجله‌ ۲۴ علاوه بر مرور مهم‌ترین اخبار و شاخص‌ترین چهره‌های سینمای ایران در ماه گذشته، مناظره‌ای میان امیر پوریا و آرش خوش‌خو و یادداشت‌هایی به قلم سعید قطبی‌زاده و سعید عقیقی درباره‌ فیلم چه خوبه که برگشتی (داریوش مهرجویی) منتشر شده است. گزارشی درباره‌ رویکرد‌ها، سیاست‌ها و حواشی سینمایی دولت دهم به همراه یادداشتی از فرشته‌ طائر‌پور و گفت‌وگوهایی با فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان و علیرضا رئیسیان از دیگر مطالب این بخش از مجله است.

24mag-41

پرونده‌ موضوع ماه این شماره به مسئله‌ «شهرک سینمایی» اختصاص یافته است. آشنایی با شهرک‌‌های سینمایی معروف، مروری بر پدیده‌ ساخت شهرک‌های سینمایی در ایران، گفت‌وگو با اکبر تشکری‌نیا به همراه یادداشت‌هایی از سروش فردی، احسان لطفی و احسان ناظم‌بکایی مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

در بخش تلویزیون هم یادداشت‌هایی درباره‌ مهم‌ترین برنامه‌های ماه شبکه‌های تلویزیونی منتشر شده است. جدیدترین قسمت کارگاه آموزش نقدنویسی و راهنمای فیلم‌های قدرندیده هم در بخش کارگاه به چشم می‌خورد. یادداشتی از رضا قیصریه (مترجم ادبیات ایتالیایی) درباره‌ تاثیر سینما در زندگی‌اش، مطلبی درباره‌ زندگی و کارنامه‌ بازیگری آدری هپبورن و پرونده‌ بازنگری فیلم در مکانی خلوت (نیکلاس ری) به‌همراه یادداشت‌هایی از جی‌. هوبرمن، کرتیس هنسن و محسن آزرم را هم می‌توانید در بخش نوستالژی شماره‌ تیرماه مجله‌ ۲۴ بخوانید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>