سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ فروردین ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

محمدرضا شفاه: جوانان با انگیزه بزرگترین سرمایه فرهنگی کشور هستند/ موفقیت «بیست و یک روز بعد» در سال ۹۶

shafah

مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» گفت: جوانان با انگیزه بزرگترین سرمایه فرهنگی کشور هستند و باید با بها دادن به این سرمایه‌ها موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد.

به گزارش سوره سینما، محمدرضا شفاه مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» درباره رخدادهای سال ۹۶ گفت: سال ۹۶ برای ما بسیار سال خوب و پر از اتفاقات بزرگ بود. از ابتدای سال شروعی هیجان‌انگیز داشتیم و تقریبا بخش اعظمی از سال را با اکران فیلم «بیست و یک روز بعد» سپری کردیم. ما برای تبلیغ و معرفی این فیلم از یک تیم جوان، خوش‌فکر و با انگیزه کمک گرفتیم و توانستیم اهداف تعیین شده خود را مسجل کنیم. تبلیغات با برنامه‌ریزی دقیق انجام شد و ما تقریبا تا اوایل پاییز در گیرودار اکران «بیست و یک روز بعد» بودیم.

وی ادامه داد: فیلم «بیست و یک روز بعد» اولین تولید سینمایی «باشگاه فیلم سوره» بود. به همین دلیل تبلیغات این فیلم را هم به صورت متفاوت انجام دادیم؛ به طوری که با وجود ابتکارات این تیم جوان، فیلم به خوبی اکران و دیده شد و بازخوردهای خوبی هم کسب کردیم. از طرفی یک تیم تبلیغات خوب تحویل سازمان سینمایی دادیم که می‌توانند در پروژه‌های بعدی خود از آن‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» با بیان اینکه سازمان سینمایی نیازمند یک تیم تبلیغاتی بود، تاکید کرد: در سال ۹۷ فیلم «سرو زیر آب» که تولید مشترک سازمان سینمایی حوزه هنری است اکران می شود و نیاز است که یک تیم حرفه‌ای کار تبلیغات آن را بر عهده بگیرد. از همین رو می‌توان به برکت وجود این جوانان کاری کنیم که این دست تولیدات حوزه هنری بیش از گذشته دیده شود.

شفاه با بیان اینکه مشکلات مالی و بودجه‌ای اصلی‌ترین مانع بر سر افزایش تولیدات و فعالیت‌های باشگاه است، گفت: متاسفانه مشکلات مالی ما را در مضیقه قرار داد و نتوانستیم فعالیت خود را افزایش دهیم اما با تلاش و جدیت همه دوستان و همکاران هیچ کاری روی زمین نماند و تمامی برنامه‌ها عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۶ آغازگر بسیاری از برنامه های جدید «باشگاه فیلم سوره» بود؛ به طوری که چندین فیلم‌نامه و طرح چندین سریال و پروژه جدید آغاز شد که ان‌شاءالله در سال ۹۷ از تلویزیون پخش خواهد شد. ما سعی داریم با حضور جدی خود چه در حوزه سینما و چه در تلویزیون جایگاه ویژه به دست بیاوریم و با تولیدات آثار مرغوب و باکیفیت مخاطبین خوبی را جذب کنیم.

مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه را نیز همیشه در برنامه‌های خود داریم، اضافه کرد: هرچند که تولید فیلم‌های داستانی بلند و سریال در برنامه ما قرار دارد اما تولید فیلم کوتاه همیشه برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد. ما خوشبختانه در سال ۹۶ جوایز بسیار خوبی را چه در جشنواره‌های داخلی و چه در فستیوال‌های بین‌المللی کسب کردیم که نشان می‌دهد تمامی ابعاد را مورد توجه قرار داده‌ایم.

شفاه در ادامه گفت: فیلم «آنتراکت» در جشنواره نازرای ایتالیا با موضوع فلسطین شرکت کرد و موفق شد چندین جایزه کسب کند. فیلم «دایو» در دو جشنواره و در بخش مسابقه شرکت شرکت کرد. فیلم «گزارشگر» یکی از فیلم‌های موفق بود که در جشنواره میلان موفقیت‌های خوبی را کسب کرد. فیلم «مادر» در جشنواره عمار بسیار مورد توجه قرار گرفت. خود فیلم «بیست و یک روز بعد» در جشنواره کودک و نوجوان که در اصفهان برگزار شد تمامی جوایز مهم را از آن خود کرد. همان‌طور که می‌دانید این جشنواره بعد از جشنواره فجر معتبرترین جشنواره داخلی است و از این لحاظ بسیار برای ما دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: اما مسئله ای که می‌توان برآن تاکید کرد حضور جوانان در گروه‌های فیلم‌سازی است. امسال  جشن پایان سال با حضور دوستان جوانی که به تیم ما اضافه شدند برگزار شد و مسیر باشگاه فیلم سوره را تغییر داد. بعد از اکران موفق «بیست و یک روز بعد» شرکت‌های تبلیغاتی متعددی تماس گرفتند و گفتند که شما با چه شرکتی قرارداد بستید و ما گفتیم که تبلیغات سینمایی سوره – دوستان خود ما- و بعد چندین پیشنهاد کاری داده شد اما به دلیل مشغله کاری قبول نکردیم؛ زیرا اعتقاد داریم که حوزه هنری نیازمند یک انرژی و پتانسیل بالا برای تبلیغ تولیدات است. از همین رو همه چیز مهیا شده برای سال ۹۷ که بتوانیم در تبلیغ  تولیدات حوزه هنری فعالیت گسترده‌ای انجام دهیم.

مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» در پاسخ به برنامه‌های سال ۹۷ نیز گفت: یکی از برنامه‌های مفصل ما برای سال ۹۷ تولید یک بسته فیلم کوتاه با موضوع دهه ۶۰ است که قطعا توجهات بسیاری را به سمت خود جلب خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، رهبر معظم انقلاب درباره دهه ۶۰ تاکیداتی داشتند و نکاتی را فرمودند که همین مسئله سبب شد تعدادی از مستندسازان با محوریت دهه ۶۰ دست به تولید فیلم‌های کوتاه بزنند و این بسته با این هدف در سال ۹۷ منتشر خواهد شد.

شفاه اضافه کرد: دهه ۶۰ در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران بعد از انقلاب دارای اهمیت بسیار است و بسیاری از مردم بخشی از خاطرات خود را در آن، جا گذاشته‌اند. از همین رو قطعا تولید با محوریت دهه ۶۰ یکی از موفقیت‌های سال ۹۷ را رقم خواهد زد.

وی با نقل خاطره‌ای درباره دیدار جمعی از فیلم‌سازان جوان با رهبر معظم انقلاب، این دیدار را یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۶ خواند و تصریح کرد: حدود ۲ ماه پیش دفتر مقام معظم رهبری به درخواست ما مبنی بر دیدار با جمعی از فیلم‌سازان جوان جواب مثبت داده و به دیدار رهبر انقلاب رفتیم. در این دیدار بحث‌های خوبی صورت گرفت که باعث دلگرمی و انگیزه دوچندان فیلم‌سازان جوان شد.

مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» ادامه داد: یکی از دغدغه فیلم‌سازان جوان تولید و ساخت فیلم‌های اجتماعی بود که رهبر انقلاب تاکید کردند در فیلم‌ها باید مشکلات مسائل اجتماعی مطرح شود اما باید امیدواری هم در جامعه ترویج شود. این دیدار برکات بسیار زیادی داشت و موضوعات بسیار خوبی پیرامون تولید و ساخت فیلم‌ها مطرح شد.

شفاه در پایان خاطرنشان کرد: «باشگاه فیلم سوره» با وجود این جوانان می‌تواند مسیر دشوار و موانع پیش رو را بردارد و اهداف تعیین شده را به خوبی مسجل کند. جوانان باانگیزه بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی کشور هستند و باید با بها دادن به این سرمایه‌ها موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>