سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

نگاه متفاوت مستند «ویزیت» به خطاهای پزشکی/ پخش و بررسی در برنامه «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

پنجاه و نهمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «ویزیت» ساخته محمدحسین جبلی جوان بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، در این قسمت «به اضافه مستند» و پس از پخش مستند، دکتر محمدحسن طریقت منفرد، وزیر سابق بهداشت و درمان و محمدحسین جبلی جوان، کارگردان مستند «ویزیت» مهمان برنامه خواهند بود و گفتگویی صریح با موضوع خطاهای پزشکی، نظارت بر این حوزه و سوژه این مستند خواهند داشت. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «ویزیت» به بررسی شرایط نظارت بر امور بهداشت و درمان در کشور می‌پردازد و هماهنگی شرایط فعلی این حوزه را با دستور‌العمل‌های اخلاق پزشکی که توسط ارگان‌های مربوط تدوین شده است، بررسی می‌کند. بخش دیگری از این فیلم نیز، مروری بر تاریخچه پزشکی است و در ضمن آن، نحوه آموزش پزشکی در کشور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

بعضا در اخبارها می‌شنویم که خطای پزشکی، جان بیماری را به خطر انداخته است. حال سوال اصلی این است که نظارت بر این حوزه تا چه میزان دقیق است و چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا دستورالعمل‌های اخلاق پزشکی با شرایط فعلی تطابق دارد؟ مستند «ویزیت» تلاش کرده است با انجام گفتگوهای متعدد با متولیان این حوزه، به این سوالات پاسخ بدهد.

این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی محمدحسین جبلی جوان و به تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی تولید شده است و برای اولین بار در شبکه مستند رونمایی خواهد شد.

«برنامه به اضافه مستند» با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۹ و جمعه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>