سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۷ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

روایتی از ۴ دهه هنر انقلابی/ نمایش مستند «ابوایست» در ویژه برنامه «پرتره»

oboist

در پنجمین قسمت از ویژه برنامه «پرتره»، مستند «ابوایست»، پرتره‌ای از استاد مجید انتظامی، آهنگساز نامی کشور به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، در پنجمین روز از هفته هنر انقلاب، مستند «ابوایست» مهمان ویژه برنامه «پرتره» خواهد بود. این مستند، پرتره‌ای از مجید انتظامی، آهنگساز و نوازنده معاصر و معروف کشور است که به کارگردانی امیر صادق‌محمدی و تهیه‌کنندگی مرکز مستند سوره تولید شده است و ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه ۲۶ فروردین ماه از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مهمان این قسمت از برنامه، پیروز ارجمند، موسیقی‌شناس، آهنگساز و مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که پیرامون شخصیت هنری استاد انتظامی صحبت خواهد کرد.

مجید انتظامی از آهنگسازان و نوازندگان برجسته سینمای ایران است. او با دریافت ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «بای سیکل ران»، «روز واقعه»، «آژانس شیشه‌ای» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

در کارنامه هنری این هنرمند معاصر، بیش از ۸۰ اثر موسیقی فیلم، آلبوم موسیقی، سمفونی و … دیده می‌شود. در سال ۱۳۸۹، او به عنوان چهره ماندگار در هشتمین همایش «چهره ماندگار کشور» شناخته شد و در سال ۱۳۹۳ نیز به عنوان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر، نشان افتخار دریافت نمود.

مستند «ابوایست» روایتی از زندگی هنری و شخصی مجید انتظامی است. واژه «اُبوایست» به معنی نوازنده ساز «اُبوا»، از سازهای تخصصی مجید انتظامی است و نام مستند بر همین اساس انتخاب شده است.

ویژه برنامه هفت قسمتی «پرتره»، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی سید مهدی موسوی و صادق شهربانویی تولید شده است. این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب و به منظور گرامیداشت چهره‌های هنرمند انقلابی از روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه هر شب ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>