سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
مجموعه‌ای درباره محله‌های تهران/

هاشم‌زاده درباره حافظ و کربلا فیلمنامه می‌نویسد

naser-hashem-zadeh

ناصر هاشم‌زاده درباره حافظ شیرازی و واقعه کربلا فیلمنامه می‌نویسد.

ناصر هاشم‌زاده درباره حافظ شیرازی و واقعه کربلا فیلمنامه می‌نویسد.

هاشم‌زاده به سوره سینما گفت: در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلم سینمایی و دو سریال هستم که هر یک فضاهای متفاوتی دارند. سیناپس فیلمنامه خواجه شیراز که طرح آن متعلق به من است، آماده شده و مشغول نوشتن فیلمنامه هستم و نام فعلی آن  را«شمس‌الدین» گذاشته ایم. هنوز تهیه کننده مشخص نشده اما معمولا اینگونه آثار با مشارکت نهادهای دولتی ساخته می شود و اینطور که شنیده‌ام ممکن است شهرام اسدی کارگردانی را بر عهده  بگیرد.

این نویشنده ادامه داد: با همکاری چند نویسنده جوان تحقیقاتی در مورد زمان قیام امام حسین (ع) انجام دادیم و افرادی را که از یاری امام (ع) سرباز زدند و در کربلا باقی نماندند از دل تاریخ پیدا کردیم. این سریال درباره همه کسانی است که نباید بر می گشتند و اسم سریال را هم بر همین مبنا انتخاب کرده‌ایم: «کاش بر نمی گشتند». اکنون مرحله نگارش را به تازگی آغاز کرده ایم و هنوز مشخص نیست چه کسی کارگردان این سریال باشد.

نویسنده «سیب و سلما» گفت: تهران شهر بزرگی است که معماری جدید ساختار محله ای آن را از بین برده و بر همین اساس روابط انسانی هم تغییر شکل پیدا کرده اند. با بهره گیری از همین واقعیت در حال نوشتن سریالی هستم که در یک جمله می توان گفت درباره محلات شهر تهران است. تهرانی که حقیقتا دیگر یک شهر نیست و مجموعه ای از چند شهرستان شده که  بدون فاصله در کنار هم قرار گرفته اند.

ناصر هاشم زاده یکی از نویسندگان «بید مجنون» است و برای «آواز گنجشک ها» و «زیر نور ماه» نیز مشاور فیلمنامه بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>