سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

مراسم اختتامیه بخش «دارالفنون» جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد

Ekhtetamiaeh-Darolfonun

مراسم اختتامیه بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشتماه در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما ، در این مراسم محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، رضا میرکریمی دبیر، مازیار میری مدیر دارالفنون و امیر اسفندیاری معاون بین الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم که با نواختن سازهای محلی آغاز شد، مازیار میری گفت: به مدرسه دارالفنون، قدیمی ترین مدرسه تخصصی ایران خوش آمدید. بیش از ۱۷۰ سال از عمر این مدرسه می گذرد و ما نام بخش خود را به دلیل وجود این مدرسه «دارالفنون» گذاشتیم.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت بخش «دارالفنون» و آخرین روز فعالیت آن و البته به احترام تمامی شما که اینجا حضور دارید، رییس سازمان سینمایی و دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در این مراسم حاضر شده اند.

در ادامه حیدریان ضمن خوشامدگویی به مهمانان خارجی عنوان کرد: امیدوارم آموزش هایی که انتظارش را داشتید در این جشنواره دریافت کرده باشید و اقامت خوبی را در ایران پشت سر بگذارید.

وی خطاب به هنرجویان افزود: تلاش می کنیم سینمای ایران تنها وسیله ای برای سرگرمی نباشد بلکه در خدمت بیان اندیشه باشد. امیدوارم شما هم تبدیل به فیلمسازانی بشوید که اندیشه مساله اصلی شان باشد.

رییس سازمان سینمایی در پایان صحبت های خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد فیلم های خوب شما در زمینه های مستند، کوتاه و سینمایی در جشنواره های ایران و دنیا باشیم و شما را خیلی زود در ایران ببینیم.

سپس میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار کرد: هیچ گاه لحظه خداحافظی لحظه دلچسبی نیست اما امیدوارم این دوستی که میان شما شکل گرفته است، ادامه داشته باشد و در آینده تبدیل به فیلمسازان خوبی شوید.

وی با تاکید بر این که هیچ گاه نباید برای خوشایند کسی فیلم ساخت، تصریح کرد: کسی که باید پیش از همه از فیلم شما خوشش بیاید خود شما هستید. فیلم باید برای شما باشد تا بتوانید درباره آن حرف بزنید. اگر به حرفی که می زنید اعتقاد داشته باشید مطمئنا دیگران هم فیلم شما را می پسندند.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: امیدوارم در آینده فیلمسازان مستقلی باشید و جو حاکم بر رسانه های عمومی، شما را تحت تاثیر قرار ندهد. در نهایت این شما هستید که با تجربه و عقل راه خود را انتخاب می کنید.

میرکریمی در پایان گفت: خیلی زود منتظر حضور فیلم های شما در جشنواره های آتی فیلم فجر هستیم. سفر خوبی را برایتان آرزو می کنم و امیدوارم ارتباط خود را با سینمای ایران حفظ کنید.

در پایان این مراسم با اهدای دیپلم افتخار از هنرجویان بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تجلیل شد.

* گزارش از فاطمه پزشکی


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>