سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
نه به خاموشی چراغ سینماها؛

موسسه بهمن سبز پرچمدار نهضت سینماسازی در سطح کشور

Bahmansabz

موسسه بهمن سبز به اذعان همه اهالی فن و کارشناسان، با تدبیر و آگاهی در عرصه سینماسازی و توسعه زیرساخت‌های سینمایی پرچمدار نهضت سینماسازی در سطح کشور شده است.

سوره سینما – در حالی که به استثنای برخی افراد در بخش خصوصی که با هدف توسعه مراکز تجاری و «مال سازی» در زمینه ساخت پردیس ورود کرده اند که در جای خود ارزشمند است «موسسه بهمن سبز» حوزه هنری با دستان خالی و با همت دلسوزان فرهنگی و سینمایی در مناطق و استان های مختلف کشور دست به حرکت و جهشی اساسی در توسعه سالن های سینمایی زده است. شنیده می شود این نهاد در نظر دارد با استمرار این نهضت و تداوم فعالیت هایش در زمینه ساخت، نوسازی و بازسازی سینماها آمار سالن هایش را در سال ۹۷ به ۱۲۰ سالن برساند. وعده ای که محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری اعلام کرده است.  نکته قابل توجه اقدام عینی و عملی موسسه بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری در تحقق این وعده است به طوری که در فروردین ماه چهار سالن – سینما آزادی تبریز، سینما فرهنگ در فولادشهر و سینما فرهنگ میمه – را افتتاح کرده و قرار است همزمان با عید سعید فطر پردیس۹  سالنه ساحل را در شهر اصفهان افتتاح نماید.

دیگر تردیدی نیست که «موسسه بهمن سبز» در یکی دو ساله اخیر، خیز بلندی برای توسعه سینما در شهرهای مختلف برداشته است. بازسازی سینما آفریقا در مشهد، بازسازی و توسعه سینما قدس در تبریز،  بازسازی کامل سینما «فلسطین» در همدان به صورت دو سالنه، بازسازی و بهره برداری سینما «فلسطین»در اصفهان، اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «خانواده» با چهار سالن، بازسازی سینما «آزادی» در ارومیه،  بازسازی سینما «آزادی» در آبادان،  بازسازی شماره یک سینما بهمن تهران، سالن ۲ سینما یاسمن شاهین شهر اصفهان، سینما فرهنگ در فولادشهر،  سینما فرهنگ  در میمه و … از جمله سینماهایی است که فقط، در یکی دو ساله اخیر به بهره برداری کامل رسیده اند و این روند در سال جدید پرخون تر و جدی تر در حال پیگیری است.

بد نیست اشاره ای کنیم به سینماهایی که این موسسه در سال ۹۷ در دست اقدام دارد.

سینمای بروجرد با ظرفیت ۷۵۰ صندلی، سینما فجر سیاهکل با ۳ سالن، سینما بهمن علویجه با ۱ سالن، سینما استقلال تهران با ۲ سالن، سینما بهمن اصفهان با ۱ سالن، سالن شماره ۲ سینما بهمن تهران و سالن شماره یک سینما سپیده تهران از جمله سینماهایی است که مسئولان حوزه هنری وعده ساخت و بهره برداری آن را برای سال ۹۷ دادند.

اگرچه وظیفه سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز است تا در مسیر گسترش ظرفیت های سالنی سینما و توسعه زیرساخت ها گام های جدی بردارند ولی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و مشکلات مبتلابه، چشم انداز فعالیت این نهاد در زمینه ساخت و ساز نشان از عزم و همتی بلند دارد و شایسته است همه دستگاه های مسئول بویژه استانداری ها، شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و …. در تعامل با این «نهاد انقلابی و جهادگر» همیاری نمایند تا شاهد رشد قابل ملاحظه تر سالن های سینما در کشور بویژه، در شهرهای محروم و فاقد سینما باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>