سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۳۹۷ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

اقامه عزای امام جعفر صادق (ع) در شبکه دو سیما

tv2-sadegh

شبکه دو سیما به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه؛ حضرت امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه های متعددی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ مرثیه سرایی حاج محمود کریمی یکی از ویژه هاییست که شبکه دو سیما برای این مناسبت در نظر گرفته. همچنین سخنرانی حجت السلام ابوالقاسمی پیرامون زندگی و سیره رفتاری ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت دوشنبه ساعت ۱۵:۱۵ روانه آنتن می شود.

ویژه برنامه معارفی «کوی محبت» با حضور دکتر ناصر رفیعی از بقعه متبرکه امام زاده جعفر (ع) در شهر یزد دیگر برنامه ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) است. محور صحبت های دکتر رفیعی امشب (یکشنبه۱۷ تیر، ساعت ۲۳:۳۰) پیرامون اقدامات اصلاحی امام صادق(ع) در دوران امامت شان خواهد بود و فردا (دوشنبه ۱۸ تیر، ساعت ۱۲:۰۰)  به گفتگو درباره شهادت امام صادق (ع) و سیره اخلاقی و رفتاری آن بزرگوار می پردازد.

برنامه «کوی محبت» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیما که به تهیه‌کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی در مناسبت های مذهبی از این شبکه پخش می‌شود.

همچنین مستند «مادرانه» یکشنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۲۱:۰۰روانه آنتن خواهد شد. این مستند در این قسمت از برنامه خود به شهید «علیرضا فرج زاده»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس می پردازد که ششم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند. این برنامه شامل گفت و گویی اختصاصی با مادران آسمانی شهداست که نام شان به عنوان اسطوره های صبر و عاشقی در تاریخ این سرزمین حک شده است.

مستند «مادرانه» کاریست از تامین برنامه شبکه دو سیما به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد و اجرای الهام ترنیان پور که در گروه تلویزیونی شاهد تهیه شده است. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت ۱۱:۱۵ خواهد بود.

برنامه «از آسمان» یکی دیگر از تدارک های ویژه این شبکه است که دوشنبه ساعت ۱۹:۱۵ روانه آنتن خواهد شد. این قسمت از برنامه «از آسمان» به شهید «سید فاضل موسوی امین» از شهدای مدافع حرم استان خوزستان اختصاص دارد که پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه این جوان باغیرت عرب به دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) پرداخت و در هشتم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ به شهادت رسید و پیکر پاکش بعد از پنج ماه به وطن بازگشت و تشییع شد.

«از آسمان» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که با نگاهی مستند عاشقانه های فرهنگ پایداری، جهاد و شهادت را به تصویر می کشد. این برنامه به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد به صورت ثابت جمعه هر هفته ساعت ۱۶:۳۰ روانه آنتن می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>