سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید از هنرمندان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد/ فضای اجتماعی‌شان را شاداب نگه داریم

abbas-salehi

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است هنرمندان نه فقط در حیطه خود بلکه بر تمام حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار هستند.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته ۲۵ تیرماه در جمع هنرمندان پیشکسوت حاضر شده بود، بیان کرد: چنین برنامه هایی فرصت ایجاد می کند که اهالی هنر گردهم بیایند و تعامل بین شان شکل بگیرد.

صالحی بیان کرد: هنرمندان در هر حوزه و رشته ای که باشند پیشتاز حوزه فرهنگی و هنری ایران شناخته می شوند و در واقع نکته حایز اهمیت آنها کسانی هستند که سهم اصلی را در تعریف ایران به عنوان فرهنگ و هنر در جهان دارند بنابر این باید به جایگاه شان توجه کنیم.

وی افزود: اینکه آنها بتوانند در خلال روزمره هنر ارتباط پیوسته داشته باشند باعث می شود تا ما در عرصه فرهنگی قوی تر و غنی تر شویم. بر این اساس قطع ارتباط نسل ها خطر بزرگی است و باید جوانان همه حواس شان به پیشکسوتان هنرمند باشد چرا که حوزه هنر  تنها حوزه ای است که نه فقط در درون جامعه خود بلکه در کلیت یک جامعه تاثیرگذار است.

صالحی در پایان گفت: اگر پیشکسوتان در فضای هنر ارتباط شان را با نسل های بعد حفظ کند این اتصال از بین نخواهد رفت. ما  باید در فضای اجتماعی آنها را زنده تر، شاداب تر و موثرتر نگه داریم چرا که ضامن فعال تر شدن حیات سیاسی و اقتصادی ما هستند. این افراد کسانی هستند که باید در حوزه های مختلفی از آنها افراد استفاده کرد. اینکه به میدان بیایند و فضای اجتماعی را به دست بگیرند مفید است چون ما در حوزه های دیگر نیز به آنها نیاز داریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>