سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
پرویز کرمی به سوره سینما گفت:

استعدادهای دیده نشده بسیاری در شهرستان‌ها هستند/ ارتقای جایگاه انیمیشن در بازار جهانی

parviz-karami

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد که این معاونت فعالیت‌های زیادی برای دیده شدن صنعت انیمیشن انجام داده و امکان ورود به این حوزه را در بخش دانش بنیان تعریف کرده است.

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری که از مدتی پیش حمایت از صنعت انیمیشن را در دستور کار خود قرار داده است به خبرنگار سوره سینما گفت: معرفی دستاورد پژوهشگران و کارآفرینان در عرصه انیمیشن به بازارهای داخلی و البته بازارهای جهانی در اولویت ما قرار دارد. ضمن اینکه رویکرد حمایتی ما نه تنها بحث مادی بلکه معنوی، گمرکی و بیمه‌ ای نیز هست چرا که اتفاقا فعالان حوزه انیمیشن نه اینکه دغدغه مالی نداشته باشند ولی بحث هزینه در اولویت پنجم و ششم آنهاست و مسایل جدی تری سر راه شان هست که باید حمایت شده تا از مسیر هموارتری عبور کنند.

وی همچنین در رابطه با شناسایی شرکت ها و استعدادهایی که خارج از تهران فعال هستند، گفت: من معتقدم جوانانی که در حوزه انیمیشن موفق شده و بسیار هم برای ما باعث افتخار بوده اند تعدادشان در شهرهای مختلف ایران خیلی بیشتر از تهران است. در برخی شهرها انگیزه های بسیاری وجود دارد و شرکت هایی تاسیس شده که در حوزه پویانمایی بین الملل حرفهایی برای گفتند دارند. استعدادهای دیده نشده بسیاری در شهرستان ها هستند. امروزه با توجه به استفاده از فضای مجازی امکان شناسایی و دسترسی به این عزیزان وجود دارد و نیازی نیست حتما به شکل فیزیکی به شهرهای مختلف سفر کرده و از آنها در تاسیس شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه قوانین شرکت ‌های دانش بنیان اجازه فعالیت هر شرکتی در بخش ‌های دانش بنیان را نمی‌دهد، گفت: البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش صنایع خلاق و فرهنگی را برای فعالیت این شرکت‌ ها ایجاد کرده چون شرکت‌ های نوآور صنعت پویانمایی یکی از مجموعه‌ های صنایع نوآور و خلاق محسوب می‌ شوند. نشست شورای راهبردی «رویداد رویازی» نیز به همین سبب برگزار شد تا برای بیان درخواست‌ ها و استعداد‌ها در این بخش راهکاری ارائه شود و تولید کننده و مصرف کننده در کنار هم ایده‌ های خلاق خریداران و نیازمندان در بخش پویانمایی را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه محصولات پویانمایی کشور ما می ‌تواند در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های مسلمان به فروش برسد، ادامه داد: ما شرایط ایجاد بازار فعال در دنیا را داریم و می توانیم جایگاه انیمیشن ایران را در دنیا ارتقا دهیم. در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر در کشور‌های اروپایی در حوزه پویانمایی مشغول به کار هستند و حدود ۳ درصد تولید ناخالص ملی در این کشور‌ها از طریق صنایع خلاق به دست می آید.  در واقع ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد در حوزه اروپا و آمریکا متعلق به بخش پویانمایی است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت ‌های زیادی برای دیده شدن این صنعت انجام داده است و امکان ورود به این حوزه را در بخش دانش بنیان تعریف کرده است. در این معاونت دبیرخانه ‌ای با عنوان صنایع خلاق شکل گرفت تا حمایت‌های لازم از این صنایع صورت گیرد. در واقع سعی کردیم بستر دیگری برای این حوزه تعریف کنیم تا صنایع خلاق و نوآور را تحت پوشش قرار دهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>