سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۳۹۷ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «ادوارد» به «سینماروایت» می‌آید/ روایت جدایی یک ارمنی از سازمان منافقین

edward

«سینماروایت» در دومین برنامه از سری جدید خود، فیلم مستند «ادوارد» از ساخته‌های مرکز مستند سوره را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سوره سینما، «ادوارد» نام مستندی به کارگردانی محمدباقر شاهین و از تولیدات مرکز مستند سوره است که در جشنواره سینماحقیقت سال گذشته موفق به کسب جایزه ویژه شبکه مستند این جشنواره شد.

این مستند روایت زندگی شخصی به نام «ادوارد» است که سال ۵۹ یعنی اوایل جنگ و در حالی که مشغول دفاع از کشور بوده است، اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان های عراق سپری می‌کند. او در مدت اسارت فشارهای زیادی را متحمل می شود. ادوارد در همین اثنا و در حالی که از سوی همه فراموش شده بود به سازمان مجاهدین خلق می پیوندد و حدود ۱۲ سال هم به لحاظ ایدئولوژی و تفکر اسیر منافقین می شود. ماجرای زندگی و رهایی او از دست منافقین در مستند «ادوارد» روایت می‌شود.

جلسه نمایش و نقد و بررسی این مستند در برنامه سینما روایت روز یکشنبه ۷ مرداد ماه، ساعت ۱۸ با حضور عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، محمدتقی فهیم منتقد سینما و محمدباقر شاهین کارگردان اثر، در مجموعه فرهنگی-هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می‌شود. گفتنی است شرکت در این مراسم برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.

edward-poster


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>