سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مرداد ۱۳۹۷ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

غلامرضا موسوی: «تنگه ابوقریب» احساس تماشاگر را درگیر می‌کند

gholamreza-mousavi

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما تاثیرگذاری، روایت مستندگون و هنرمندانه «تنگه ابوقریب» را از ویژگی‌های مثبت این فیلم می‌داند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما درباره فیلم «تنگه ابوقریب» گفت: با توجه به اینکه فیلم از دل واقعیت بیرون آمده و سعی شده به آن وفادار باشد، می‌توان گفت «تنگه ابوقریب» محصولی است که از دل برخاسته و بر دل می‌نشیند. فیلم به درستی احساس مخاطب را درگیر می‌کند و این موفقیت در جذب مخاطب را مرهون بیان مستحکم در انتقال بخشی از وقایع تاریخ معاصر است.

وی با اشاره به اینکه تازه‌ترین ساخته بهرام توکلی فیلم ساده‌ای نیست، توضیح داد: تولید فیلم درباره آنچه در بطن روزهای جنگ و دفاع مقدس رخ داده، در عین وفاداری به واقعیت‌های جنگ از بزرگترین مشکل‌های فیلمسازی در ایران است. در این زمینه آثار مستند، موفق و ماندگار جنگی در مقایسه با تعداد تولیدات کم داریم.

موسوی اضافه کرد: «تنگه ابوقریب» توانسته واقعیت جنگ را به سالن سینما بیاورد و شما آنچه را روی پرده اتفاق می‌افتد با گوشت و پوست خود احساس کنید. این به گمان من اتفاق بسیار بزرگی است. بیان یک رویداد واقعی به زبانی جذاب و هنری، در قالب فیلم سینمایی ساده نیست.

این تهیه‌کننده ادامه داد: فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» جزو معدود فیلم‌های دفاع مقدس است که با نگاهی قابل درک، بخشی از جانبازی و رشادت کسانی را نشان می‌دهد که توانستند مملکت را از تهاجم و ویرانی حفظ کنند. من به این قهرمان‌ها ارادت دارم، خداوند برای آنها که به شهادت رسیدند علو درجات عطا کند و آنها که در کنار ما هستند سلامت بدارد.

تهیه‌کننده «پارک وی» در پایان گفت: همه ما از آغاز دوران دفاع مقدس تا امروز مدیون کسانی هستیم که بی‌نام جنگیدند، بعد از آن توقع دریافت امکانات و مزایایی نداشتند و چیزی از این دنیا نخواستند. این بزرگواران سربازانی بودند که به عشق وطن و اعتقاداتشان جنگیدند، «تنگه ابوقریب» یادگاری از آنهاست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>