سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
نگاه مثبت پاک‌نیت به فیلم‌های میلیاردی/

می‌توانیم فیلمی فراتر از «ارباب حلقه‌ها» بسازیم/ برای فیلم میلیاردی دستمزد همیشگی‌ام را گرفتم

pak-niat

یک بازیگر ساخت فیلم‌های میلیاردی را در راستای بالا بردن پشتوانه مالی سینما و رسیدن به استاندارد جهانی دانست.

یک بازیگر ساخت فیلم‌های میلیاردی را در راستای بالا بردن پشتوانه مالی سینما و رسیدن به استاندارد جهانی دانست.

محمود پاک‌نیت درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: این روزها مشغول کار جدیدی نیستم. آخرین فعالیتم بازی در تله فیلم «صندلی چهارساله» بود. یک فیلم مناسبتی که چندان از کیفیتش راضی نبودم چون بسیار با عجله ساخته شد و صدا و سیما هم برای پخشش عجله داشت. معمولا فیلم‌های مناسبتی به خاطر عجله‌ای که وجود دارد آنچنان که باید از آب درنمی‌آیند. با این حال اینطور نیست که دیگر پیشنهادهای تله فیلم را نپذیرم. اگر فیلمنامه و کارگردان خوب باشد حتما استقبال می‌کنم.

وی درباره کم‌کاری‌اش در سینما توضیح داد: مگر در سینما تولید اتفاق می‌افتد که برای بازیگران فرصت حضور فراهم شود؟ سینما به خاطر سیاست‌گذاری غلط دچار رکود شده. این چند فیلمی هم که تولید می‌شود همه بازیگران را پوشش نمی‌دهد. سینما نیاز به متولی دارد. این متولی می‌تواند دولت یا بخش خصوصی باشد. در حال حاضر ما متولی برای سینما نمی‌بینیم. بخش خصوصی یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند یا فیلم‌های آبکی از ترس بازنگشتن سرمایه می‌سازد. دولت هم حمایت جدی از فیلمسازان مطرح که می‌خواهند فعالیت کنند به عمل نمی‌آورد.

بازیگر «روزی روزگاری» گفت: حمایت دولت فقط این نیست که فیلم میلیاردی بسازد. هر چند فیلم میلیاردی ساختن ایرادی ندارد و اتفاق حرکت مثبتی است. مثلا فیلم «ملک سلیمان» که با نقدهای کوبنده از همه طرف مواجه شد تجربه خاصی بود.

بازیگر مجموعه «پس از باران» ادامه داد: از این حرکت‌ها باید حمایت کرد. این تجربه‌ها ثابت می‌کند که ما ظرفیت و توانایی ساخت فیلمی مثل «ارباب حلقه‌ها» و فراتر از آن را داریم اما متأسفانه از این حرکت‌ها استقبال نمی‌شود و بعضا آنقدر نقد منفی صورت می‌گیرد که فیلمساز از این تجربه‌ها پشیمان می‌شود.

وی گفت: سینما احتیاج به سرمایه دارد. پول باید در آن گردش داشته باشد. ساخت فیلم میلیاردی پشتوانه مالی برای سینماست. نباید از این تجربه‌ها وحشت کرد. وقتی فیلم «ملک سلیمان» را دیدم لذت بردم. همه فکر می‌کنند تمام هزینه فیلم را عوامل ایرانی خرج کرده‌اند در حال که من به عنوان بازیگر این فیلم همانقدر دستمزد گرفتم که برای فیلم‌های دیگر می‌گیرم. بخش اعظم هزینه این فیلم صرف دستمزد عوامل خارجی و جلوه‌های ویژه فیلم شد. یک عده همیشه آماده نقد منفی هستند و دوست دارند همه چیز را بکوبند. توجهی به وجوه مثبت ندارند. کسانی که مزاحم تجارب مثبت هستند با این حرکت‌ها سینما را به بیراهه می‌برند.

وی درباره استقبال از پیشنهادهای تئاتر گفت: اصلا تمایلی برای بازی در تئاتر ندارم. زمانی که از صبح تا شب برای تئاتر زحمت می‌کشیدم طوری با ما رفتار کردند که دلسرد شدیم. هر انگی به ما چسباندند. برای داوری جشنواره‌های تئاتری مشکلی ندارم اما تمایلی برای بازی در تئاتر ندارم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>