سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
سینمای ایران در انتظار اکران عید فطر/

اکران عید فطر میان وعده انرژی بخش سینمای امسال می‌شود؟

Copy-of-Dehliz-www.aftab98.ir_

نمایش پنج فیلم تازه در اکران عید فطر امیدها به رونق دوباره سینماها را افزایش داده است.

نمایش پنج فیلم تازه در اکران عید فطر امیدها به رونق دوباره سینماها را افزایش داده است.

سوره سینما- اکران اول عید فطر بناست یک هفته پیش از پایان ماه مبارک رمضان آغاز شود و با این حساب از نیمه تابستان پرده نقره ای سینماها ۵ فیلم جدید را به خود می بیند که قرار است جان تازه ای به سینما ببخشد، مشابه آن رمقی که با اکران ویژه نوروز در آغاز هر سال به طور نسبی شاهد هستیم. شورای صنفی اکران در چینش خود یک فیلم طنز، یک فیلم دارای نگاه بین المللی، یک فیلم شبه معمایی، یک فیلم اجتماعی و یک درام تلخ که بیشتر به تراژدی شانه می زند، قرار داده است و پیش بینی ما با توجه به آنچه در جشنواره فیلم فجر گذشته دیده ایم، این است که «هیس … دخترها فریاد نمی زنند» گوی سبقت را از دیگران بدزدد و پس از آن «دهلیز» بیشترین مخاطب را به دست بیاورد.

دهلیز

 به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی و نویسندگی علی اصغری، داستان زن جوانی است که با پسربچه اول دبستانی اش روزگار می گذراند، اما متوجه می شود مسوولان مدرسه از او خواسته اند محل تحصیل فرزندش را عوض کند و علت این اتفاق از گره های اصلی داستان است. در راستای این ماجرا او مجبور می شود بچه را به ملاقات پدری ببرد که او را نمی شناسد و … هانیه توسلی، رضا عطاران و نگار عابدی بازیگران اصلی این فیلم هستند. پخش فیلم بر عهده موسسه فیلمیران است و در گروه آزادی به اکران در می‌آید.

هیس … دخترها فریاد نمی زنند

به نویسندگی ، کارگردانی و تهیه کنندگی پوران درخشنده، داستان دختر جوانی را روایت می کند که به اتهام قتل در آستانه اعدام است. علت این قتل به اتفاقاتی در دوران کودکی او برمی گردد که اثرات آن درست در شب عروسی اش او را وادار به کشتن مردی می کند که … طناز طباطبایی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان و مائده طهماسبی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. پخش بر عهده موسسه فیلمیران است و فیلم در گروه آفریقا به اکران می رسد.

هیچ کجا هیچ کس

به نویسندگی احمد رفیع، کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه کنندگی حسن کلامی، ماجرای پیچیده ای را با روایتی پیچیده تر مطرح می کند و مخاطب باید خودش کشف کند چه ارتباطی هست بین مردی که به دنبال دخترش می گردد و زن و شوهری که برای تهیه ارز به صرافی آمده اند و …رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، صابر ابر، بهاره کیان افشار و … در این فیلم بازی دارند. حوزه هنری پخش این فیلم را بر عهده دارد و در گروه سینمایی استقلال به نمایش در می آید.

فرزند چهارم

به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی وحید موسائیان داستان زن عکاسی را روایت می کند که به همراه دوستی دیگر به آفریقا سفر می کنند و در آنجا دوست پزشک ایرانی خود را ملاقات می کنند که با از جان گذشتگی ویژه ای همراه مردمان تهی دست آن نقطه از جهان شده است و تازه دل دخترکی سیه چرده را هم برده و …حامد بهداد، مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی از بازیگران اصلی این فیلم هستند که پخش آن را فارابی بر عهده گرفته و در گروه سینمایی قدس اکران می شود.

جا به جا

به نویسندگی بابک ربیعی و کارگردانی علی توکل نیا و تهیه کنندگی حسن توکل نیا، داستان مردی را روایت می کنند که دیگران او را با شخص دیگری اشتباه گرفته اند و این شخص دیگر، یک فرمانده سابق جنگی است. اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد، آرش تاج تهرانی، مهران غفوریان، حمید لولایی و … از بازیگران این فیلم هستند که پخش آن را خود تهیه کننده بر عهده دارد و در گروه سینمایی عصر جدید اکران می شود.