سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۳۹۷ در ۸:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب

آیین رونمایی از تندیس زاون قوکاسیان در میدان جلفای اصفهان برگزار شد

tandis-zaven

تندیس زنده یاد زاون قوکاسیان دوشنبه ۱۲ شهریور با حضور مسئولان شهر اصفهان و استقبال گسترده شهروندان اصفهانی و مخاطبان جشنواره در میدان جلفای اصفهان رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما، آیین رونمایی از تندیس زاون عصر دوشنبه ۱۲ شهریور با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و مخاطبان جشنواره در میدان جلفای اصفهان برگزار شد.

میثم احمدی مجری آیین رونمایی از تندیس زاون در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان از  غلامرضا مهیمن دوست صمیمی زاون و از هنرمندان اصفهان دعوت به سخنرانی کرد.

مهیمن گفت: امروز در میدان جلفا  جمع شده ایم تا یاد و خاطره فردی را گرامی بداریم که در پیشرفت سینمای شهر اصفهان تاثیر زیادی داشت، در اصفهان ماند و تا جایی که توانست کار کرد. زاون نه تنها در سینما بلکه در زمینه هایی که بویی از فرهنگ ایران دارد، گام بر می داشت .

وی ادامه داد : کسانی مثل من در کنار زندگی خود کار فرهنگی انجام می دهند  ولی زاون  با تمام توانش در اختیار فرهنگ و هنر بود و این خیلی با ارزش است ، زاون نماد یک مرد خندان با  قلبی بزرگ و مهربان بود. نام نیک زاون به راحتی به دست نیامده و با بیش از ۵۰ سال کار فرهنگی، ایثار و گذشت توانست به این نام نیک برسد. زندگی زاون برای ما یک الگو است. زاون همیشه درتنهایی خود به سر می برد و در تنهایی زندگی می کرد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه خود می دانم از زحمات شهرداری  و شورای اسلامی شهر اصفهان برای در نظر گرفتن جایزه زاون در جشنواره تشکر  کنم که باعث شدند نهادی شکل بگیرد به نام زاون که جایزه زاون بخشی از این نهاد فرهنگی است.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز بیان کرد: برای هنر مندی برجسته به نام زاون قوکاسیان که اسم او برای هیچ هنرمندی در عرصه سینما گمنام نیست در کنار شما در این مراسم شرکت می کنیم. رونمایی از تندیس او همزمان با جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، بسیار مهم است .

شهردار اصفهان ادامه داد: زاون انسانی علاقه مند به هنر  و هنرمندی علاقه مند به اصفهان بود. این سرمایه بخشی از هویت سینمایی اصفهان است. او حاضر نبود از این شهر جدا شود  و اصفهان هم او را دوست داشت، هیچ جشنواره ای را نمی توانید بیابید که زاون در آن حضور و یا حتی با آن ارتباط نداشته باشد.

وی با بیان این که هنرمند همیشه زنده است، افزود: هنرمند هیچ وقت از صحنه تاریخ پاک نمی شود. زاون وقتی دچار مریضی شد، باز هم علاقه داشت در اصفهان بماند،  حضور مردم برای مردی که متعلق به مردم بود و در جایی که متعلق مردم است، برای من بسیار قابل ستایش است .

فریده روشن رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز عنوان کرد: برای بزرگداشت عزیز و هنرمندی که زبانزد همه هنرمندان از نظر انسانیت و مردانگی است، دور هم جمع شده ایم .

روشن ادامه داد: زاون به معنای یاری رساننده است که این نام برازنده شخصیت این هنرمند فقید است.

مهدی مقدری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز پیشنهاد کرد که بخشی که به نام جایزه زاون در جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده، مورد استقبال است. زیرا زاون شخصیتی دوست داشتنی و بزرگ است .

وی ادامه داد: من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر باید به تعامل صاحبان ادیان مختلف بپردازم تا به همفکری قابل توجهی در این زمینه برسیم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>