سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۳۹۷ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

هیاتی از اهالی سینمای عراق از حوزه هنری بازدید کردند/ حضور در باشگاه فیلم سوره

hozeh-aragh

هیاتی از کارگردانان، فیلم‌نامه‌نویسان و تدوینگران عراقی با حضور در حوزه هنری از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

به گزارش سوره سینما، هیئتی از اهالی سینما کشور عراق متشکل از کارگردانان، فیلم‌نامه‌نویسان و تدوینگران دوشنبه ۱۲ شهریورماه با حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

در آغاز برنامه بازدید، این گروه در باشگاه فیلم سوره حضور یافتند و پس از بازدید از بخش‌های مختلف و خیرمقدم به تماشای چند فیلم کوتاه نشستند. حسین دارابی مدیر واحد «کات» باشگاه فیلم سوره در ابتدای این جلسه گفت: بسیار خوشحالیم که برادران و خواهران عزیزمان از کشور عراق در باشگاه فیلم سوره حضور یافته‌اند. باشگاه فیلم سوره با هدف استعدادیابی و زمینه‌سازی برای رشد کارگردانان و فیلم‌سازان جوان، سعی دارد تا موانع پیش روی آن‌ها را برداشته و افراد مستعد را که دغدغه هنر انقلاب اسلامی دارند شناسایی کند.

وی ادامه داد: ما در ساخت فیلم کوتاه، مستند و تولید کلیپ و نماهنگ رشد قابل توجهی داشته‌ایم و امروز بیشتر تمرکز ما بر روی ساخت فیلم‌های داستانی است. فیلم‌های داستانی عرصه‌ای بود که نیروهای انقلابی کمتر در آن حضور داشتند. به همین جهت، ما سعی کردیم تا با بها دادن به ایده‌ها پرداختن به فیلم‌نامه‌های مرتبط، ساخت فیلم‌های داستانی، سریال و مستند داستانی را در دستور کار قرار دهیم.

پس از صحبت‌های ابتدایی حسین دارابی، فیلم‌های علمک،خانه، وَلَد،انتراکت، بچه و مرد، ایستاده ایم و کودکان باران برای میهمانان عراقی اکران شد.

پس از بازدید از باشگاه فیلم سوره، هیات عراقی بر سر مزار شهدای غواص حضور یافته و سپس از کتب منتشر شده در انتشارات سوره مهر در فروشگاه این انتشارات بازدید کردند. همچنین نگارخانه ابوالفضل عالی، کارگاه هنری، گنجینه هنرهای تجسمی و حضور در کتابخانه جنگ مکان‌های دیگری بود که این گروه رسانه‌ای در آن‌ها حاضر شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>