سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
امیر بدری در گفت و گو با سوره سینما:

بدلکاری در سینمای جنگ را دوست دارم/ علاقه گلزار به پرش از هواپیما

Badri-1

بدلکار پروژه‌های سینمایی بیان کرد که بدلکاری در پروژه‌های جنگی و سینمای دفاع مقدس را دوست دارم چون کارهای متنوع و بزرگتری می‌توان سر صحنه انجام داد و تصاویر زیباتری خلق کرد.

امیر بدری سرپرست تیم بدلکاری «فست فوروارد» درباره تازه ترین فعالیت های سینمایی خود به خبرنگار سوره سینما گفت: به تازگی فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی را به پایان رساندیم که بیشتر کار ما بازیگر محور و بر اساس سیستم ریگینگ طراحی شده بود. سیستمی شناخته شده در بدلکاری جهانی که به کارگردان این امکان را می‌ دهد با رعایت ۱۰۰ درصد اصول ایمنی از چهره‌ بازیگر در صحنه ‌های خارق ‌العاده و اکشن استفاده کند. محمدرضا گلزار، بهرام افشاری و سعید آقاخانی در زمره بازیگرانی بودند که بر اساس نقش شان با ما همکاری داشتند.

وی افزود: علاوه بر این کار فیلم سینمایی «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده را کار کردیم، در فیلم «مردی بدون سایه» نیز با گروه علیرضا رئیسیان همکاری داشتیم و آخرین فیلم سعید روستایی را نیز اخیرا به پایان رساندیم که بیشتر کارشان تعقیب و گریز، رانندگی و تصادف بود. خوشبختانه در اکثر پروژه های سینمایی بازیگران همکاری خوبی با ما دارند و معمولا نسبت به کارهایی که باید انجام دهند اشتیاق نشان می دهند اما گاهی استثنائاتی وجود دارد که بدیهی است.

Badri-2

بدری اشاره کرد: برخی بازیگران از نظر حرفه ای در کار خود بی نظیرند اما متاسفانه در اخلاق و کار گروهی ما را اذیت می کنند. گاهی استثنائاتی هست که در هر کاری پیش می آید و در این جور مواقع که اخیرا هم پیش آمد حاضر می شدم دو برابر دستمزدم پرداخت کنم و بی خیال این بی اخلاقی ها شوم اما بقیه اعضای تیم به خصوص تهیه کننده و کارگردان بسیار رفتار حرفه ای داشتند. اساسا شکل کار ما به گونه ای است که بیشتر بازیگران به هیجان های کار جذب می شوند و دوست دارند که همکاری کنند ولی برخی به دلایلی راغب نیستند.

وی در پاسخ به اینکه بدلکاری چه ژانری بیشتر مورد علاقه اوست؛ گفت: ما تجهیزات سینمایی مان کامل است و آمادگی حضور در هر پروژه ای را داریم اما هنوز در حیطه جنگ و سینمای دفاع مقدس پیشنهادی نداشتیم. البته در خارج از کشور برای فیلم های سینمایی خارجی این کار را انجام دادیم اما در سینمای ایران هنوز برای مان پیش نیامده است که بتوانیم یک گروه خیلی بزرگ را هدایت کنیم. این شرایط در فیلم های جنگی بیشتر امکان بروز دارد و مبارزات و اتفاقات اکشن در صحنه از نظر تصویری بسیار جالب توجه می شود.

Badri-3

بدری درباره سایر فعالیت های خود نیز بیان کرد: چندی پیش برای یکی از مجموعه های تلویزیونی در شبکه نسیم کار کردیم که هنوز طلبکاریم. البته ما به این رفتار تلویزیون عادت داریم و این عدم پرداخت ها خیلی برای مان عجیب نیست. خارج از فضای سینما و تلویزیون هم چند مسابقه پارکور و دوچرخه سواری در ماسوله و کندوان برگزار کردیم که از کل ایران بهترین ها در جمع شدند و به رقابت پرداختند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه بازیگران چقدر به رشته های مهیج علاقه نشان داده اند، گفت: بعد ازبانجی جامپینگ بوستان ولایت، اخیرا در توچال هم راه اندازی کردیم که اگرچه فعالیت آن آغاز شده اما به زودی مراسم افتتاحیه آن نیز برگزار می شود. خوشبختانه بازیگران به این تفریح علاقه نشان داده اند و تا کنون از بین بازیگران خانوم مهناز افشار و شبنم قلی خانی نیز پریده اند. محمدرضا گلزار هم جزو بازیگرانی است که به رشته کاری ما به خصوص پرش از هواپیما علاقه نشان داده و اگر شرایطش فراهم شود به زودی این فضا را فراهم خواهیم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>