سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
امسال مجموعه‌های رمضانی برای پخش، مشکل ندارند/

تصویربرداری «مادرانه» ادامه دارد/ سریال‌های رمضانی در خط پایان

Madaraneh

تصویربرداری مجموعه «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار ۱۲ روز دیگر به پایان می‌رسد.

تصویربرداری مجموعه «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار ۱۲ روز دیگر به پایان می‌رسد.

سوره سینما- امسال بر خلاف سال‌های گذشته تصویربرداری مجموعه‌های رمضانی دچار مشکلات و مسائل حاشیه‌ای نشده است. از میان سه مجموعه اصلی تنها «مادرانه» در مرحله تصویربرداری است و «خروس» و «دودکش» به نقطه پایانی رسیده‌اند.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «مادرانه» که شب‌های ماه رمضان از شبکه سه در حال پخش است تا ۱۲ روز دیگر ادامه دارد. گروه در تهران همچنان مشغول تصویربرداری است. تدوین و صداگذاری، همزمان انجام می‌شود. این مجموعه تلویزیونی ویژه ماه رمضان تولید شده و مهدی سلطانی، مهرداد ضیایی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، عباس غزالی، هستی مهدوی، شهین تسلیمی و … در آن بازی می‌کنند.

«مادرانه» داستان اردلان تمجید است که ۶ سال پیش همسرش او را ترک کرده و حالا برای پس گرفتن فرزندانش به ایران برگشته. دختر ۱۹ ساله تمجید معتاد شده و ترجیح می‌دهد با مادرش به خارج برود. اردلان تمجید برای حفظ کانون خانواده و تربیت فرزندانش می‌کوشد. «مادرانه» محصول مؤسسه فرهنگی هنری «وصف صبا» ست. سعید نعمت‌الله نویسنده و جواد افشار کارگردانی «مادرانه» را بر عهده دارد.

تصویربرداری سریال «خروس» که این شب ها از شبکه دوم در حال پخش است عید نوروز تمام شده بود.  سعید آقاخانی تصویربرداری این سریال را اوایل سال به پایان رسانده بود و مجموعه بعد از گذشت ۵ ماه به پخش  رسید.  سریال «خروس»برای پخش در عید نوروز آماده می شد، اما همان ایام مسوولان شبکه تصمیم گرفتند سریال «آب پریا» را جایگزین آن کنند و از عوامل خواستند این سریال ۱۳ قسمتی را به ۲۴ قسمت برسانند تا برای پخش در شب های مبارک رمضان مناسب باشد. شاید هنوز زود باشد از عبارت آب بستن برای این مجموعه استفاده کنیم ، اما آنچه از ظاهر ماجرا پیداست، فیلمنامه ای که برای ۱۳ قسمت نوشته شده باشد، چطور می تواند در یک مدت کوتاه ۲۴ قسمتی شود؟

«خروس» روایتی از زندگی پدری است که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود. این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند. در نقشه بچه‌ها، مغز متفکر یک خروس است. فیلمنامه این سریال را مصطفی کیایی نوشته است. جواد رضویان، یوسف تیموری، اکبر کریمی مبارکه و … بازیگران «خروس» هستند.

تصویربرداری سریال «دودکش» ، یکی دیگر از مجموعه های ماه مبارک رمضان دو هفته قبل به پایان رسید. این سریال به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی زینب تقوایی از شبکه یک پخش می‌شود. هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین شریفی و … بازیگران این مجموعه طنز هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>