سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۷ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

کارناوال عروسک‌ها در پایتخت همزمان با برگزاری جشنواره قصه‌گویی

aroosak-karneval

همزمان با برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در پایتخت، کارناوال عروسکی در ۶ نقطه شهر تهران برپا می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره قصه گویی، از روز دوشنبه ۲۶ آذرماه، کارناوال های عروسکی در نقاط مختلف پایتخت برپا می شود. در این جشن ها از قصه گویان برتر این دوره جشنواره دعوت شده است تا با حضور در محل برگزاری، قصه های خود را برای علاقه مندان روایت کنند.

بنا به این گزارش، اولین کارناوال در پارک “آب و آتش” روز سه شنبه ۲۷ آذرماه، از ساعت ۱۸الی ۲۰ با اجرای طاهره بشیر، قصه گوی برگزیده دوره های قبلی جشنواره قصه گویی، برپا می شود و لیلا ابراهیمی با قصه “بوبوقچی” به شکل خلاق قصه گویی می کند و احمد عسگری با قصه “امروز نه، یک روز دیگر” با نگاهی نو به  قصه کودک و نوجوان برای علاقه مندان قصه تعریف خواهد کرد.

در ادامه این روز کارناوال قصه گویی از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰، با اجرای الهه تاجیک، قصه گوی برگزیده دوره های  قبل، به پارک چیتگر می رود و افسانه بازیار قصه “خانه پر سروصدا” را به شکلی نو برای علاقه مندان روایت می کند. بازیار در این قصه  کار تیمی و گروهی را به بچه ها آموزش می دهد و نوع روایت قصه اش به شکلی است که بچه ها هم در آن مشارکت دارند.

چهارشنبه ۲۸ آذرماه، در پارک “آب و آتش” از ساعت ۱۸الی ۲۰ کارناوال عروسکی برپا می شود . در این روز نیز طاهره بشیر به عنوان مجری در برنامه حضور دارد. زینب قمری با  روایت قصه “آتش و دریا” سعی در آموزش مهارت زندگی به بچه ها و حل مسائلی که در زندگی با آن روبه رو می شوند، دارد. سارا کوکب کاهبازیان، قصه گوی دیگر کارناوال عروسکی در این زمان است که قصه دخترک موفرفری را روایت می کند؛ قصه ای که در کنار ریتم شاد و موزیکالش به تقویت مهارت در کودکان کمک می کند.

در ادامه این اجراها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ، کارناوال عروسکی از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰  با اجرای الهه تاجیک به پارک چیتگر می رود. اسماعیل ذبیحی با قصه “خرمشیر” قصه ای فولکوریک را با گویش مازندرانی اجرا می کند. این قصه بازآفرینی یک قصه قدیمی است و اشاره به درست اندیشیدن دارد و به کودکان یاد می دهد که قدرت تفکر و اندیشه از نیروی جسمانی بیشتر و تاثیرگذارتر است.مهارت دوست یابی یکی دیگر از نکات روشنی است که در این قصه به شنوندگان آموزش داده می شود.

همچنین روز جمعه، ۳۰ آذرماه، باغ کتاب تهران از ساعت ۱۵ الی ۱۷  با اجرای الهه تاجیک، میزبان علاقه مندان به نمایش عروسکی است. کیمیا یعقوبی گودرزی، برگزیده بخش دختران و پسران بیست و یکمین جشنواره قصه گویی، برای اجرای نقالی به باغ کتاب می رود. در کنار این بخش، وحید خسروی با عروسک معروفش به کارناوال عروسک ها می پیوندد. این عروسک معروف پیش از این در شهر کرمانشاه برای شاد کردن بچه های زلزله زده در شهر اجرا داشته است.

آخرین بخش این اجراها، به میزبانی برج میلاد از ساعت ۱۹الی ۲۱، با اجرای الهه تاجیک برگزار می شود و در این شب نیز قصه گویان برتر شاهنامه خوانی می کنند و وحید خسروی هم با عروسک اش در برج میلاد به جمع کارناوال شاد و موزیکال عروسک ها می پیوندد.

گفتنی است قصه گویان کارناوال عروسکی، افراد منتخبی هستند که از مرحله استانی و منطقه ای گذر کرده و برای اجرا در مرحله نهایی، انتخاب شده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>