سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۲ در ۳:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

عظیمی: فیلمسازان کودک به سراغ فانتزی و تخیل بروند

bahram-azimi

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌ کودک تشویق فیلمسازان ایرانی به استفاده بیشتر از عنصر فانتزی و تخیل را ضروری دانست.

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌ کودک تشویق فیلمسازان ایرانی به استفاده بیشتر از عنصر فانتزی و تخیل را ضروری دانست.

سوره سینما- بهرام عظیمی به ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از معدود جشنواره‌های کودک در سطح دنیا است که بین‌المللی برگزار می‌شود و برگزاریش در ایران همواره با شرایط مطلوبی توام بوده است. برخورداری از محیط فرهنگی و اعتبار جوایز جشنواره هم از مشخصه‌های این رویداد است.

کارگردان «تهران۱۵۰۰» افزود: برگزاری جشنواره کودک در بخش‌های مختلف تنوع خوبی را به وجود آورده و به همین دلیل، مردم در این سال‌ها استقبال خوبی از جشنواره داشته‌اند ضمن آن که همه فیلم‌سازان کودک با شوق و اشتیاق فیلم‌هایشان را به جشنواره کودک می‌فرستند. همه اینها نشان می‌دهد که جشنواره جایگاه خودش را پیدا کرده است.

سازنده انیمیشن‌های «سیاساکتی» گفت: تشویق فیلم‌سازان ایرانی به استفاده بیشتر از عنصر فانتزی و تخیل در فیلم‌های کودک نکته مهمی است که می‌تواند به ارتقای سینمای کودک کمک کند. ضمن آن که مشارکت فیلم‌سازان درجه یک و محبوب سینمای ایران در عرصه تولید سینمای کودک، رونق جشنواره را به همراه خواهد داشت.

بهرام عظیمی در ارزیابی کیفیت فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره امسال گفت: مدت‌ها است که درگیر دیدن فیلم‌های خارجی هستم و به نظرم فیلم‌هایی که امسال از کشورهای مختلف به جشنواره ارائه شده‌اند، اغلب کیفیت خوبی دارند. البته طبیعی است که برخی از این فیلم‌ها با توجه به موازین شرعی و عرفی ما، باید برای پخش در ایران مورد بازبینی قرار بگیرند.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری سیداحمد میرعلایی در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از ۱۵ تا ۱۹ مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.