سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۷ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

نهضت سینماسازی ادامه دارد/ یادداشت مدیرعامل «بهمن سبز»

kazemi-sahel

با توجه به اتفاقاتی که حوزه هنری از سال ۹۲ تاکنون در زمینه سینماسازی و ساخت و ساز سالن رقم زده، سه هزار صندلی به ظرفیت سینماهای کشور افزوده شده است.

سوره سینمامحمود کاظمی : خوشــبختانه، نتیجه ماه ها برنامه ریـزی و تـلاش برای ساخت دومین پردیس ســینمایی در اصفهان به ثمر نشست و با افتتاح رسمی پردیس سینمایی «ساحل»، یکی دیگر از برنامه های موسسه بهمن سبز برای جذب مخاطب عملی شد. همچنین، در اصفهان شاهد راه اندازی سینما بهمن خوراسگان هم، هستیم. سینمایی تک سالنی که می تواند بخشــی از جمعیت این کلانشهر را تحت پوشش بگیرد. از ســویی دیگر در بروجرد سینمایی که مدتی است پس از بازسازی و نوسازی کامل، آغاز به کار کرده افتتاح رسمی می شود. امیدواریم با لطف خداوند، برنامه ریزی درست و هوشمندانه و تکریم تماشاگران این سینماها به بهترین های حوزه هنری در کشــور تبدیل شــوند. با توجه به اتفاقاتی که حوزه هنری از سال ۹۲ تاکنون در زمینه سینماسازی و ساخت و ساز ســالن رقم زده، ۳ هزار صندلی به ظرفیت سینماهای کشور افزوده شده است.

این جریان مســتمر که با وجود مشکلات اقتصادی و موانعی که متاســفانه بعضی از مسئوالن و مدیران در شهرهای مختلف به وجود آوردند، متوقف نشده مصمم است باز هم به حرکت خود ادامه دهد. این زنجیره نباید قطع شود، اما عاملی که برای همه ما در بهمن سبز، باید جدی گرفته و همچون یک اصل پذیرفته شود این است که تلاش ما در همه سطوح باید توجه ویژه به جذب سرمایه و رونق ســینماداری در شهرمان باشد. تنها افتخار این مجموعه بزرگ، نباید رشد در چند شهر و سکون در بعضی دیگر از شهرها باشد. در حالی که برنامه ریزی و نگاه به توسعه در ستاد وجود دارد و محدود به استان خاصی نیست. همکارانم در استانها با توجه به شناختی که از شهر و منطقه خود دارند باید به توسعه سینمای خود و ایجاد انگیزه در همکارانشان فکر کنند و محدود به اکران چند فیلم در سال و جذب تعدادی مخاطب نباشند.

همیشــه راه هایی برای بهتر شــدن وجود دارد و زندگی حرفه ای هرگز در نقطه ای نمی ایستد. آمارها و ارقام روشن کننده این موضوع است که سالن های کوچک موسســه در شــهرهای کوچک موردتوجه مردم است، پس نیاز به تفریح فرهنگی در همه مناطق وجود دارد اما باید خوراک لازم را تهیه کرد و به مخاطبان ارائه داد. با توجه به زمانی که تا آغاز جشنواره سی و هفتم فیلم فجر در پیش داریم، افت آمار مخاطبان ســینماها در ماه های پیش رو طبیعی اســت، پایان ماه محرم و صفر و ایام عزاداری و اکــران فیلم های کمدی و عامه پسند می تواند بخشــی از این نیاز را تامین کند. توجه به اکران فیلم «سرو زیر آب» به عنوان اثری ملی و با ارزش هم نیاز به اهتمام همه ما دارد. تجربه نشــان داده حمایت درست از این آثار، می تواند مخاطبی را که به دنبال چیزی بیش از سرگرمی است، به سالن های سینما بیاورد. امیدوارم نیمه دوم امســال، اکران موفق «سرو زیر آب» برگ زرینی در کارنامه سینمایی بهمن سبز باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>