سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب
بازی در نقش اسدالله علم در مجموعه «معمای شاه»/

بازیگر مجموعه «خروس»: مقایسه مجموعه‌های رمضانی درست نیست/ «خروس» لوس نیست

22d89007639ba3c6f5148bf4ac8a28fa_XL

سپند امیرسلیمانی بازیگر مجموعه «خروس» تأکید کرد این سریال می‌تواند نظر مردم را جلب کند چون فارغ از یک طنز لوس است.

سپند امیرسلیمانی بازیگر مجموعه «خروس» تأکید کرد این سریال می‌تواند نظر مردم را جلب کند چون فارغ از یک طنز لوس است.

امیرسلیمانی بازیگر مجموعه «خروس» که شب‌های ماه رمضان میهمان مخاطبان شبکه ۲ است درباره این تجربه به سوره سینما گفت: دوستی قدیمی من و سعید آقاخانی قطعا یکی از اصلی‌ترین دلایل پذیرفتن پیشنهاد بازی در این مجموعه بود. هم شیوه کارش را می‌شناسم و هم از نتیجه‌اش مطمئنم.

وی گفت: وقتی پیشنهاد را پذیرفتم فیلمنامه هنوز کامل نبود و به روز نوشته می‌شد. چون از سعید آقاخانی مطمئن بودم، کامل نبودن فیلمنامه برایم مهم نبود. معمولا ۸۰ درصد مجموعه‌های تلویزیونی فیلمنامه کامل قبل از کلید زدن، ندارند. وقتی فیلمنامه کامل برایم ملاک است که کارگردان را نشناسم.

این بازیگر اضافه کرد: فضای بین گروه بسیار گرم، شاد و صمیمی بود. خیلی خوش گذشت. «خروس» مجموعه‌ای بود که همه چیزش درست اتفاق می‌افتاد. از پرداخت شخصیت‌ها تا کارگردانی و رفتار حرفه‌ای تهیه‌کننده که جا دارد از ایشان تشکر کنم. حتی نگذاشت عرق ما خشک شود، بسیار خوش‌حساب بودند.

بازیگر «اخراجیها» گفت: یکی از تفاوت‌های ویژه کاراکتری که در «خروس» بازی کردم با دیگر تجربه‌هایم این بود که این کاراکتر برعکس تجربه‌های پیشین البته به جز «مسیر انحرافی»، خودش یکی از شخصیت‌های کمیک و شوخ‌طبع داستان بود. در همه تجربه‌هایم معمولا شخصیتی جدی را در موقعیتی طنز بازی می‌کردم. در «خروس» شخصیت‌پردازی کاراکتری که بازی می‌کنم مبتنی بر طنز صورت گرفته است.

وی درباره استقبال مخاطبان از این مجموعه گفت: درگیر کار بودم چندان اطلاعی از مواجهه مخاطب با این سریال ندارم ولی همان بازخوردهای اندکی که دیده‌ام مشخص می‌کند مردم با این مجموعه ارتباط گرفته‌اند. یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک مجموعه طنز بیفتد این است که مردم بگویند خیلی کار لوسی بود. خوشبختانه و مطمئنا این اتفاق برای «خروس» نمی‌افتد.

امیرسلیمانی درباره بازی در نقش‌های جدی گفت: مشغول بازی در مجموعه «معمای شاه» هستم. ۵ ماه است که درگیر این کار هستم و نقش اسدالله علم را بازی می‌کنم. اگر نقش جدی خوب پیشنهاد شود حتما بازی می‌کنم. هنوز هم مجموعه «نرگس» که یک کار جدی بود برایم بشدت خاطره‌انگیز است.

وی درباره پیشنهادهای سینمایی افزود: خیلی اهل طبقه‌بندی نیستم. هر نقش خوبی که پیشنهاد شود بازی می‌کنم. چه طنز چه جدی چه تلویزیون چه سینما. اهل کلاس گذاشتن نیستم که بگویم پیشنهادهای زیادی در سینما دارم و همه را رد کرده‌ام. معمولا کمتر پیشنهاد سینمایی دارم که معمولا کیفیت خوبی ندارند و پیشنهادی که من را مجاب کند نداشته‌ام.

بازیگر مجموعه «خوش‌نشین‌ها» در ادامه گفت: تکلیف من با تلویزیون و تکلیف تلویزیون با من روشن است. سینما کمی فرق می‌کند و در مواجهه با آن خیلی چیزها را در نظر می‌گیرم. در تلویزیون جاافتاده‌ام و فکر نمی‌کنم مردم از من بدشان بیاید.

وی درباره پشیمانی از پذیرفتن برخی پیشنهادها گفت: سریال‌هایی که بازی کرده‌ام معمولا موفق بوده‌اند و از بازی در آنها پشیمان نبوده‌ام اما بعضی وقت‌ها به خاطر مسائل مالی یا رفاقت در تله فیلمی بازی کرده‌ام که نتیجه‌اش چندان رضایت‌بخش نبوده است.

امیرسلیمانی اضافه کرد: تصمیم دارم از این به بعد بیشتر حواسم را جمع کنم و به خاطر دوستی و رفاقت پیشنهادهای بد را نپذیرم. سعی می‌کنم دوستی‌هایم دو طرفه باشد. یعنی همانطور که من پیشنهاد دوستم را می‌پذیرم و برایش بازی می‌کنم او هم کیفیت قابل قبولی به کار ببخشد.

این بازیگر درباره مقایسه مجموعه‌های ماه رمضان با هم توضیح دادم: فکر نمی‌کنم مقایسه مجموعه‌های ماه رمضان با هم کار درستی باشد. حتی مقایسه دو مجموعه طنز هم اتفاق درستی نیست. مثلا «دودکش» و «خروس» هیچ وجه تشابهی با هم ندارند و حتی شاید به سختی بتوان نام طنز را برای هر دو استفاده کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>