سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان عنوان کرد:

۲۰۰ هزار سنندجی و بیجاری در ۹ ماهه اول سال به سینما رفتند

heidar-moradi

حیدر مرادی از استقبال ۲۰۰ هزار نفری شهروندان سنندجی و بیجاری از فیلم‌های اکران شده در دو سینمای بهمن سنندج و آزادی بیجار خبر داد.

به گزارش سوره سینما، حیدر مرادی مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان عنوان کرد: در ۹ ماهه اول سال، ۵۰ فیلم سینمایی در سینماهای سنندج و بیجار اکران شده و در این مدت پردیس سینمایی بهمن سنندج میزبان ۱۵۰ هزار نفر مخاطب و سینما آزادی بیجار نیز ۵۰ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است. فیلم «هزارپا» با ۳۵ هزار مخاطب در این دو سینما بیشترین میزان جذب مخاطب را داشته است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان در خصوص تعداد مخاطبین دیگر بخش‌های سینمایی گفت: در ژانر دفاع مقدس فیلم «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بیشترین مخاطب را داشته است.

وی با اشاره به تنوع فیلم‌های اکران شده، گفت: یکی از بخش‌هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، اکران فیلم‌های ویژه کودک و نوجوان است که خوشبختانه با توجه به استقبال بسیار خوب خانواده‌ها از این فیلم‌ها، به صورت منظم فیلم‌های ویژه کودکان در ایام هفته روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سنندج و بیجار اکران می‌شود.

مرادی در این خصوص افزود: فیلم‌های فیلشاه، خاله قورباغه، آهوی پیشونی سفید ۲، در مسیر باران، امین و اکوان، دزد و پری، قهرمانان کوچک و… اکران شده و در این میان فیلشاه بیشترین جذب مخاطب را داشته است.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: برای اولین بار در کشور از دو ماه گذشته با حمایت حوزه هنری استان کردستان هفته‌ای یک اجرای تئاتر کودک و نوجوان روزهای چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به بعد در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج اجرا می‌شود که در اولین تجربه تئاتر «بره شاخدار» به کارگردانی آزاده اعظمی اجرا شد و در طول ۶ اجرا نزدیک به ۸۰۰ نفر از این اجرای عروسکی استقبال کردند و از چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه تئاتری جدید ویژه کودکان با عنوان «قطره» به کارگردانی رامین شیخ‌الاسلامی وطنی نخستین اجرای خود را آغاز کرده است که با توجه به استقبال بسیار خوب مخاطبین از این طرح درصددیم تا به صورت منظم با اجراهای متنوع این اجراها را گسترش دهیم.

مرادی افزود: در طرح دیگری که توسط امور سینمایی استان کردستان اجرایی شده و امروز دیگر سینماهای کشور نیز آن را اجرایی می‌کنند، اکران فیلم‌های خارجی و روز دنیاست که هفته‌ای یک‌بار در سنندج و بیجار اکران می‌شود که باعث جذب مخاطبین از طیف‌های مختلف شده است.

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج افزود: پخش هم‌زمان بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه و همچنین فینال جام جهانی و جام باشگاه‌های آسیا و اجرای برنامه شگفت‌انگیزان و دوبله زنده با حضور هنرمندان برجسته، برگزاری کنسرت‌های موسیقی با هماهنگی حوزه هنری استان از دیگر برنامه‌هایی بوده که در طول سال جاری در این پردیس سینمایی اجرا شده است.

مرادی به اهمیت تکریم مخاطبین سینما اشاره کرد و گفت: امکان خرید اینترنتی بلیت فیلم‌های سینما از طریق سایت سینما تیکت با امکان انتخاب صندلی، طرح شماره صندلی در تمام سئانس‌های سینما، اطلاع‌رسانی برنامه‌ها از طریق فضای مجازی، توجه جدی به سلیقه مخاطبین و ارتباط نزدیک با آنان در کنار به‌روزرسانی امکانات موجود شامل نورپردازی سینما، در همین راستا است.

وی افزود: با توافق حاصله با کانون بازنشستگان استان در کنار تخفیف ویژه‌ای که به مدارس مقاطع مختلف ارائه می‌شود، بازنشستگان محترم به همراه خانواده با ارائه کارت شناسایی منزلت خود می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف بلیت‌های سینما در تمامی ایام هفته بهره‌مند شوند.

مرادی با استقبال از پیشنهادهای ارائه شده توسط مخاطبین گفت: اکران فیلم‌های گروه سینما تجربه با درخواست علاقه‌مندان این فیلم‌ها برقرار شده و در قالب برنامه‌های این گروه در دو پردیس سینمایی بهمن سنندج و آزادی بیجار این فیلم‌ها نیز اکران می‌شود.

وی به دیگر بخش‌های پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز اشاره کرد و گفت: میزبانی از هنرمندان و علاقه‌مندان نمایشگاه‌های برگزار شده در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در کنار برگزاری کلاس‌های ویژه هنری که توسط حوزه هنری استان در این مکان آموزش داده می‌شود از جمله کلاس‌های طراحی و نقاشی استاد مهدی ضیاءالدینی، کلاس‌های موسیقی، کارگاه‌های شعر و داستان، حضور منظم گروه ارکستر فیلارمونیک کردستان که هر هفته در محل استودیوی مهر حوزه هنری به تمرین مشغول هستند، اجراهای تئاتر و نمایشنامه‌خوانی، تمرین گروه‌های مختلف تئاتر و ورک‌شاپ‌های مختلف توسط اساتید مطرح کشوری، این پردیس را محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان با حضور هنرمندان شناخته شده تبدیل کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶ فیلم، مارموز، بمب (یک عاشقانه)، کلمبوس، بی‌نامی، پاستاریونی، گلدن تایم در پردیس سینمایی بهمن سنندج در ساعت‌های مختلف و در سینما آزادی بیجار ۳ فیلم دزد و پری، مارموز و کلمبوس بر پرده نمایش قرار دارند.

وی در پایان صنعت سینما را یک صنعت بسیار مهم در جهان امروز عنوان کرد و گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها و سالن‌های سینمایی در شهرستان‌های استان می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان کمک کند و در این راستا موسسه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری به عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین مرکز سینمایی کشور با بهره‌مندی از متخصصین توانمند ساخت، بازسازی و تجهیز سالن‌های سینمایی در کشور آماده تعامل و همکاری با مسئولین استان است.

استان کردستان با دارا بودن ۱۰ شهرستان ، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و ۱۶۹۷ آبادی دارای سکنه، از استان‌های مرزی کشور با پیشینه‌ای غنی از فرهنگ و هنر تنها در سه شهر سنندج و بیجار (متعلق به حوزه هنری) و مریوان (بخش خصوصی) دارای سالن سینما بوده و دیگر شهرستان‌های استان از این پتانسیل بسیار مهم فرهنگی و هنری محروم هستند.

بر اساس آمار موجود بعد از تعطیلی سینما شیدای سنندج با ظرفیت ۶۷۵ صندلی، هم‌اکنون ۱۵۳۵ صندلی سینمایی فعال در کردستان موجود است که به ازای هر ۱۰۴۷ نفر یک صندلی سرانه سینمایی مردم کردستان بوده که در مقایسه با آمارهای جهانی بسیار پایین است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>