سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۲ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
میثم مولایی:

سینمای ایران تیزر و آنونس را بخشی از فیلم به حساب نمی‌آورد

IMAGE634776016734843750

سازنده تیزر «هیچ کجا، هیچ کس» تاکید کرد سینمای ایران هنوز به اهمیت تبلیغات توجه نکرده است.

سازنده تیزر «هیچ کجا، هیچ کس» تاکید کرد سینمای ایران هنوز به اهمیت تبلیغات توجه نکرده است.

مولایی به سوره سینما گفت: در تمام دنیا ابزار اصلی برای معرفی هر محصول تصویری، فیلم ، انیمیشن یا … تیزر یا آنونس است که در تلویزیون و سینما به نمایش در می آید. همین قسمت های کوتاه بریده شده از اثر، سهم زیادی در جذب مخاطب و فروش فیلم دارد، اما در ایران به دلایلی چندان کاربردی نیست.

وی افزود: استقبال مردم از تماشای فیلم در سالن های سینما پایین آمده و به همین دلیل آنونس ها عملا کارایی خود را به طور نسبی از دست داده اند، البته در اینترنت هم امکان دانلود آنونس وجود دارد، اما این هم در صورتی فایده دارد که مردم اهل سینما رفتن باشند.  درباره تیزرباید بگویم قیمت های تلویزیون بسیار گران است و علاوه بر آن، سخت گیری هایی که برای تایید تیزر صورت می گیرد، باعث می شود این جنبه تبلیغاتی فیلم هم خروجی چندانی نداشته باشد. امروز تعداد کمی از آثار دولتی از طرف تلویزیون مورد حمایت قرار می گیرند و بعضا دیده شده به فروش چندانی هم دست پیدا نمی کنند.

این تدوینگر اضافه کرد: متاسفانه صاحبان فیلم در بخش خصوصی و دولتی، هزینه چندانی به این بخش اختصاص نمی دهند و گویا تیزر و آنونس را یک بخش علی السویه به حساب می آورند که الزام چندانی هم ندارد! این در حالی است که نمی توان سهم بالای تیزر و آنونس را در فروش بالای فیلم انکار کرد. برای من بسیار رخ داده که مدت ها به دنبال دستمزد آنونس یا تیزری که ساختم، دویده ام، چنین وقایعی فرد را بی انگیزه می کند.

میثم مولایی درباره فعالیت های اخیر خود توضیخ داد: ساخت آنونس فیلم‌های سینمایی «رستاخیز»، «چ»، و تیزر «هیچ کجا،هیچ کس» از آخرین فعالیت های من است و برای تدوین فیلم جدید آقای شهرام شاه حسینی صحبت هایی داشته ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>