سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۷ در ۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره فیلم‌هاى ایرانى نیویورک برگزار می‌شود

newyork iranian

دریچه سینما اولین جشنواره فیلم‌هاى ایرانى در نیویورک را از ۲۰ تا ۲۵ دی‌ماه برگزار مى‌کند.

به گزارش سوره سینما، اولین جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک با ارایه مجموعه ای از بهترین فیلم های سال سینمای ایران که یکی از شاخص ترین و ممتازترین سینماهای حال حاضر جهان به شمار می رود در IFC CENTER منهتن نیویورک از۱۰ تا ۱۵  ژانویه  برگزار می شود.

هدف از این جشنواره ،پیوند سینمای کلاسیک و شناخته شده ایران با سینمای نوگرای ایران است که نشان از طبع جسور و ماجراجوی کارگردان های جوان ایرانی دارد.
همچنین قصد دارد بتواند سینمای معاصر ایران را در نیویورک ، که یکی از مهمترین قطب های سینمایی دنیاست معرفی نماید.

افتتاحیه جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک با نخستین اکران از فیلم حکایت دریا ساخته بهمن فرمان آرا و با حضور فرمان آرا، کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران ، پنجشنبه ۱۰ ژانویه  برگزار می شود. در ادامه جلسه پرسش و پاسخ  “حکایت دریا” را ریچارد پنیا مدیر اسبق جشنواره فیلم نیویورک با برگزار می کند. همچنین در این جشنواره دو فیلم  دلم می خواد و نسخه بازسازی شده سایه های بلند باد ( ۱۹۷۸)  در جهت مرور آثار این کارگردان  نیز به نمایش در خواهند آمد.

برنامه این جشنواره  شامل نمایش۱۰ فیلم بلند از جمله فیلم های  :خوک ساخته مانی حقیقی (فیلم منتخب بخش مسابقه جشنواره برلین)، سه رخ ساخته جعفر پناهی (برنده بهترین فیلمنامه جشنواره کن)، هندی و هرمز ساخته عباس امینی (جشنواره برلین)، مارموز ساخته کمال تبریزی، خانه ساخته اصغر یوسفی نژاد است.
همچنین بخش ویژه ای برای بزرگداشت عباس کیارستمی با نمایش آخرین فیلم کوتاه وی و نمایش فیلم مستند ۷۶ دقیقه ساخته سیف الله صمدیان  برگزار می شود.
اختتامیه این جشنواره سه شنبه ۱۵  ژانویه  با  اولین اکران آمریکای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده (ساخته تحسین شده هومن سیدی) و با اعلام برندگان جشنواره به پایان می رسد.

داوران این دوره جشنواره که از میان منتقدان و سینما گران برجسته نیویورک انتخاب شده اند عبارتند از: دیوید شوارتز (مدیر سابق موزه تصاویر متحرک نیویورک و مدرس دانشکده فیلم دانشگاه نیوریوک)‌، مارین منسون (از برنامه ریزان جشنواره فیلم نیوریوک و لینکلن سنتر) و رامین سری (فیلمساز برنده جایزه مقیم نیویورک و مدرس دانشکده فیلم دانشگاه نیوریوک).

جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک  یک نهاد مستقل فرهنگی به مدیریت آرمین میلادی است.

وی همچنین مدیر موسسه بین الملی پخش فیلم دریچه سینما و جشنواره فیلم های ایرانی استرالیاست.

این جشنواره با همکاری مشترک  گادفری چشایر منتقد فیلم ساکن نیویورک  بنیان گذاشته شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>