سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۲ در ۳:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
حاشیه‌های خانه سینما ادامه دارد/

شمقدری نامه به رئیس جمهوری را رونمایی کرد/ همه چیز زیر نظر وزیر ارشاد

Shamaghdari

نشست خبری رئیس سازمان سینمایی درباره تشکیل خانه سینمای ۲ و مسایل پیش آمده امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه در وزارت ارشاد برگزار شد.

نشست خبری رئیس سازمان سینمایی درباره تشکیل خانه سینمای ۲ و مسایل پیش آمده امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه در وزارت ارشاد برگزار شد.

سوره سینما- در این نشست که ساعت ۱۴ آغاز شد جواد شمقدری تاکید کرد از ۱۴ صنف قانونی موجود ۱۰ صنف در مجمع عمومی ۱۹ تیرماه شرکت کردند و بنا بر قانون مصوبه ۱۲/ ۵/۸۲ اگر یک پنجم اعضای یک اتحادیه حضور داشته باشند، می‌توانند مجمع عمومی برگزار کنند، این در دولت اصلاحات تصویب شده و به دولت ما مربوط نمی شود.

وی ادامه داد: در اساسنامه قبلی خانه سینما ۳۰ نفر حق رای داشتند، ولی در اساسنامه جدید ۵ نفر از هر صنف حضور دارند که سه نفر حق رای دارند، در جلسه ای که با آقای توحیدی داشتیم، آنها گفتند ما فقط می توانیم طبق اساسنامه قبلی رفتار کنیم. به همین دلیل این نامه را که برای نخستین بار برای شما رسانه ای می کنم، نوشتم و تاکید کردم که جناب آقای احمدی نژاد با رفتار فعلی این اعضا امیدی به بازگشایی خانه سینما با وجود خلاهای قانونی تا دو ماه آینده نیست.

شمقدری افزود: بر همین اساس به این نتیجه رسیدیم که به دلیل عدم تعهد اعضای خانه سینمای قبلی به توافق هشت بندی با رئیس جمهوری و عدم اجرای چند بند از این توافق مجمع ۱۹ تیر به درخواست نمایندگان صنوف قانونی تشکیل شد.

وی ادامه داد: به درخواست هیئت سه نفره و با ورود به خانه سینما اموال این نهاد صورت جلسه و ثبت شد و به درخواست این هیئت ،خانه سینما پلمب شد تا برای امروز آماده شود. حراست سازمان سینمایی طبق دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اموال را صورت جلسه کرد و تحویل هیئت سه نفره داد و پلمب هم زیر نظر وزیر ارشاد انجام شد. من به عنوان مجری قانون آماده ام که اگر این دو گروه که اختلافشان به سال های قبل برمی گردد، توافق کنند و در چهار چوب قانون به وظایف قانونی نسبت به رسیدگی به این موضوع عمل کنم.