سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
به مناسبت نمایش در سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر ؛

«خانه‌‌ای برای تو» ترکیب واژه‌ها و جمع اضداد است/ روایتی از مرگ و زندگی

khanei-baraye-to1

مستند «خانه‌‌ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی شکل عجیبی از ترکیب واژه‌ها و جمع اضداد و روایتی چندوجهی و مثال‌زدنی از مرگ و زندگی است.

به گزارش سوره سینما، مستند «خانه‌‌ای برای تو» در یک روایت خطی تلاش جوانی در آستانه مرگ است که تلاش می کند تا قبل از پایان زندگی اش یک کار بزرگ انجام دهد. تماشای این اثر در وهله اول شما را بر آن می دارد که با احساسات چند وجهی خود کنار بیایید و بعد برداشتی از آنچه تماشا کرده اید داشته باشید.

تازه‌ترین ساخته مهدی شامحمدی در مقام تهیه‌کننده و مهدی بخشی‌مقدم به عنوان کارگردان شکل عجیبی از ترکیب واژه‌ها و جمع اضداد است. آنها با سفر به یکی از روستاهای شمال کشور زندگی زوج جوانی را به تصویر آورده اند که اگرچه بی مثال هستند اما تصمیمات شان مثل زدنی است.

khanei-baraye-to2

کابوس سرطان سالهاست بر مردم کره خاکی سایه افکنده و علم پزشکی ثابت کرد که به این زودی ریشه کن خواهد شد. شما با دیدن «خانه ای برای تو» می توانید باتجربه جوانی که به مرگ خود آگاه است و اتفاقا همین، دلیل بهتر زیستن او را رقم میزند، روبه رو شوید.

داوود این قصه جوانی ۳۰ ساله‌ اهل یکی از روستاهای اطراف گیلان، کمتر از یک سال از ازدواجش نگذشته که در شغلش دچار ورشکستگی شده و همزمان متوجه می‌شود که به سرطان پیشرفته ‌ای دچار شده است. سخت است درباره این اثر نوشت و قصه را لو نداد اما فیلمی که تا کنون نامزدی ۶ رشته در جشنواره سینماحقیقت را داشته، در جمع ۳ فیلم برتر از نگاه تماشاگران قرار گرفته و در نهایت هم توانسته جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و همچنین بهترین آهنگسازی را از این جشنواره به دست آورد و جای خود را در جشنواره فیلم فجر تحکیم کند قطعا ارزش تماشا دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>