سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۷ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
از فجر ۳۶ تا فجر ۳۷ ؛

نگاهی به عملکرد موسسه هنرهای تصویری سوره/ سهم ۵۰ ‌درصدی از ویترین فرهنگی سینمای کشور

Vac Soureh

موسسه هنرهای تصویری سوره طی بازه زمانی جشنواره فیلم فجر ۳۶ الی جشنواره فیلم فجر ۳۷ با توزیع قریب به ۳ میلیون نسخه، پرکارترین سال خود را گذرانده است.

به گزارش سوره سینما، امروزه رسانه‌ها پر رنگ‌تر از قبل در زندگی مردم حضور دارند و سهم بسیار زیادی از اوقات فراغتشان را از آن خود کرده‌اند، به گونه‌ای که اگر موضوعی سهمی در رسانه نداشته باشد، شانس کمی برای دیدن شدن دارد. بسترهای سینمایی و تلویزیونی که از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها و بسترهای رسانه‌ای محسوب می‌شوند توانسته‌اند با خلق آثار نمایشی و ایجاد حس همزاد‌پنداری در بین افراد جامعه به ترویج رفتارها، تثبیت هنجارها و تصحیح ناهنجاری‌ها بپردازند و نقش موثری در اصلاح، تربیت و رشد فرهنگی ایفا کنند.

ویترین فرهنگی سینما و تلویزیون

جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی نیز همواره به‌عنوان ویترینی از شاخص‌ترین و بارزترین آثار هنری و فرهنگی برای اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر حضور داشته‌اند. جشنواره فیلم فجر، مهمترین رویداد سینمایی کشور است، که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه ساله در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

پنجاه‌درصد از آثار جشنواره فجر ۹۶ با موسسه هنرهای تصویری سوره

موسسه هنرهای تصویری سوره، بزرگ‌ترین ناشر آثار سینمایی و تلویزیونی در نمایش خانگی طی سال‌های گذشته بر این بوده تا با نشر و توزیع آثار شاخص سینمایی بتواند رسالت فرهنگی خود را در قبال رشد و پرورش بنیان خانواده و ارتقاء سطح فکری افراد جامعه ثابت‌قدم باشد. این موسسه با حمایت و نشر ۱۱ اثر از ۲۲ اثر حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر سهم پنجاه‌درصدی از ویترین فرهنگی سینمای کشور را داشته است و با مالکیت آثاری چون؛ فیلم سینمایی تنگه ابوقریب با موضوعیت حماسه دفاع مقدس، برنده و رکورددار بیشترین سیمرغ جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی به وقت شام با موضوعیت حماسه مقابله با داعش و مدافعین حرم، فیلم سینمایی دارکوب با موضوعیت معضلات اعتیاد، فیلم سینمایی لاتاری با موضوعیت قاچاق دختران ایرانی به خارج کشور، فیلم سینمایی امپراطور جهنم با موضوعیت مبارزه با داعش، فیلم سینمایی شعله‌ور با موضوعیت معضلات اعتیاد، سرو زیر آب با موضوعیت دفاع مقدس، انیمیشن فیلشاه تنها انیمیشن راه یافته به جشنواره فجر و فیلم‌های سینمایی سوءتفاهم، خجالت نکش، اتاق تاریک با موضوعیت مسائل اجتماعی را در شبکه نمایش خانگی حمایت کرده است.

توزیع بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه اثر فرهنگی در شبکه نمایش خانگی

به جرات می‌توان گفت موسسه هنرهای تصویری سوره پرکارترین سال خود طی بازه زمانی جشنواره فیلم فجر ۹۶ الی جشنواره فیلم ۹۷ گذرانده است و قریب به ۳ میلیون نسخه را در این یک سال به نشر و توزیع رسانه است که قدم بزرگی در رسالت فرهنگی این موسسه محسوب می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>