سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛

کارگاه فیلمنامه‌نویسی جعفر حسنی در اراک برگزار شد

hasani-kargah-arak1

جعفر حسنی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در شهر اراک کارگاه تخصصی فیلمنامه برگزار کرد.

به گزارش سوره سینما، کارگاه فیلمنامه نویسی جعفر حسنی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید اهل قلم مرتضی آوینی در استان مرکزی برگزار شد.

جعفر حسنی نویسنده کتاب «از ایده تا فیلمنامه» از سابقه همکاری مستقیم با مرتضی آوینی طی سال های ۷۰ تا ۷۲ در زمینه فیلمنامه برخوردار است و مرتضی آوینی در زمان مدیریت خود در واحد تلویزیونی حوزه‌هنری مسئولیت بخش فیلمنامه را به وی سپرده بود.

hasani-kargah-arak2

در این کارگاه که در عصر روز پنجشنبه ۲۲ فروردین با حضور تنی چند از هنرمندان و علاقمندان به فیلمنامه نویسی در حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد، جعفر حسنی مطالبی را پیرامون جایگاه ایده در فیلم کوتاه به ویژه فیلمهای صد ثانیه‌ای، ایده‌یابی و گسترش داستانی، شخصیت‌پردازی و دیالوگ‌ نویسی در فیلم کوتاه و  … را برای حاضرین بیان نمود.

جعفر حسنی نگارش فیلمنامه‌های زیادی را در رزومه کاری خود دارد و همچنین برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه از بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر است.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>