سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب
افطار با عوامل مجموعه «شاهگوش»/

تنابنده: منتظر بودم میرباقری به سراغم بیاید/ داستان‌های طنز در کلانتری

shahgoosh

بعد از ظهر سه شنبه اول مردادماه نشست خبری و مراسم افطاری مجموعه «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری با حضور وی و عوامل این مجموعه برگزار شد.

بعد از ظهر سه شنبه اول مردادماه نشست خبری و مراسم افطاری مجموعه «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری با حضور وی و عوامل این مجموعه برگزار شد.

سوره سینما- داوود میرباقری کارگردان شناخته شده تلویزیون که مجموعه‌های خاطره انگیز «امام علی» (ع)، «معصومیت از دست رفته»، «رعنا»، «مختارنامه» و … را در کارنامه دارد، چند روزی است مجموعه تازه اش را کلید زده است. «شاهگوش» تجربه ای متفاوت در کارنامه میرباقری است که نامش با مجموعه های تاریخی و مذهبی گره خورده است. میرباقری البته علاقه و تبحری خاص در کارهای طنز دارد و «شاهگوش» را ادامه این مسیر و تجربه هایی چون «آدم برفی»، «معرکه در معرکه» و «عشق آباد» می توان ارزیابی کرد.

ShahGoosh_009

عوامل تولید این مجموعه که قرار است وارد شبکه نمایش خانگی شود، سه شنبه اول مردادماه در نشستی خبری درباره ویژگی های کارشان صحبت کردند، حضور میرباقری در عرصه ای تازه برای علاقمندان او جذاب است. در بخش اول مراسم که سعید قطبی‌زاده منتقد و روزنامه نگار اجرای آن را بر عهده داشت، داوود میرباقری، رسول نجفیان، عبدالله اسکندری، مهران برومند و سیدمحمد امامی درباره این پروژه صحبت کردند.

در بخش دوم طناز طباطبایی، مرجانه گلچین، فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سیروس گرجستانی و شهرام حقیقت دوست تیم بازیگری «شاهگوش» درباره نقش‌هایشان صحبت کردند. در این بخش مرجانه گلچین با توجه به آغاز تصویربرداری این مجموعه طنز گفت: هنوز نقش من یک نوزاد است، باید با او همراه شوم، او را بزرگتر کنم و بتوانم کامل درباره ویژگی هایش صحبت کنم. خوشحالم که در این پروژه در کنار اساتید بزرگواری قرار دارم. جناب آقای میرباقری که کارهایشان را دوست دارم، جناب آقای عظیم جوانروح و جناب آقای عبدالله اسکندری.

ShahGoosh_026

وی ادامه داد: من در «شاهگوش» نقش همسر اکبر عبدی را بازی می‌کنم، زنی که به مرور نقشش در مدیریت خانه پررنگ می شود. خانم طناز طباطبایی نقش دخترم را در این مجموعه بازی می‌کند.

طناز طباطبایی که برای حضور در یک نمایش باید مراسم را زودتر از موعد ترک می کرد درباره حضورش در «شاهگوش» گفت: من خوشحالم که فرصت همکاری با آقای میرباقری را به دست آوردم، همکاری با ایشان رویای من بود. زمانی که مجموعه «امام علی» (ع) را می دیدم، محو تبحر و استادی ایشان بودم و خوشحالم که امسال رویای همکاری با آقای میرباقری محقق شد. در این مجموعه با دوستان بزرگواری همکاری می‌کنم و امیدوارم به نتیجه این همکاری.

وی افزود: برای من حضور در تلویزیون و سینما فرقی ندارد، مهم نقش و همکاری با کارگردان‌های بزرگ سینما و تلویزیون ایران است. پیش از این با آقای کیومرث پوراحمد و آقای حسن فتحی در تلویزیون همکاری کردم، همکاری با آقای میرباقری هم فرصتی است که آن را از دست نمی‌دهم و عرضه مجموعه در شبکه نمایش خانگی در مرحله بعدی اهمیت برای من است.

ShahGoosh_024

محسن تنابنده که عکس‌هایش در این مجموعه با گریمی متفاوت و البته شبیه به یک خواننده قدیمی منتشر شده، صحبت‌هایش را با ذکر خاطره‌ای شروع کرد: زمانی که آقای میرباقری مجموعه «امام علی» (ع) را می‌ساخت من به عنوان بازیگر حرفه ای، شناخته شده نبودم اما زمانی که ایشان «مختارنامه» را کارگردانی می کرد، هر روز یک نام منتشر می شد که به پروژه اضافه می شود با خودم می گفتم من انقدر بازیگر بدی نیستم که آقای میرباقری از من دعوت نمی‌کند. در نهایت آن مجموعه هم به پایان رسید و به سراغم نیامدند.

وی ادامه داد: خوشحالم که این بار این فرصت را پیدا کردم، در این مجموعه نقش مردی را بازی می کنم که تلاش می کند با نزدیک کردن چهره و رفتارهایش به یک خواننده برای خود موقعیتی به وجود بیاورد.

فرهاد اصلانی بازیگری که در مجموعه‌های «امام علی» (ع)  و «مختارنامه» با داوود میرباقری همکاری کرده و از آغاز جلسه مورد توجه عکاسان و خبرنگاران بود درباره حضورش در این پروژه گفت: من رخصت برای ورود به عرصه تصویری  را از آقای میرباقری گرفتم و همکاری‌های خوبی با هم داشته ایم. در این مجموعه نقش رئیس یک کلانتری را بازی می کنم که یکی از لوکیشن‌های مهم مجموعه است و اتفاق‌های خاصی در آن می‌افتد.

ShahGoosh_019

به دلیل کمبود وقت سعید قطبی زاده از حاضران خواست درباره نقش‌هایشان کوتاه صحبت کنند. احمد مهرانفر هم مثل دیگر بازیگران سخنانش را با ابراز خرسندی از همکاری با داوود میرباقری و تیم خوب «شاهگوش» شروع کرد و گفت: در این مجموعه نقش سربازی را بازی می کنم که عضو تیم کلانتری است.

داوود میرباقری که در این بخش از روی سن پایین آمده و نظاره گر گفتگوی بازیگرانش بود، توضیح داد: آقای مهرانفر و آقای حقیقت دوست دو سربازی هستند که در کلانتری خدمت می کنند، آقای حمید آذرنگ هم نقش معاون آقای اصلانی را بازی می کند.

حمید آذرنگ نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره نقشش گفت: من جزو آدم هایی هستم که همیشه معترضند و فکر می کنند حقشان خورده شده و با افرادی که در کلانتری هستند کمی چالش دارم. او هم از این که فرصت همکاری با داوود میرباقری و این تیم حرفه ای را به دست آورده ابراز رضایت کرد.

وی ادامه داد: من پیشتر در مجموعه «یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری که متن آن را آقای داوود میرباقری نوشته بود بازی کرده بودم و این آغاز آشنایی من با ایشان بود.

شهرام حقیقت دوست دیگر بازیگر «شاهگوش» گفت: پس از همکاری خوب در مجموعه «مختارنامه» برای دومین بار فرصت کار با جناب میرباقری را به دست آوردم، خوشحالم که این اتفاق افتاده و در کنار ایشان و این تیم حرفه‌ای هستم. همکاری با آقای میرباقری این لطف را دارد که خیال من درباره متن و کیفیت پروژه راحت است و می‌دانم که نتیجه کار تضمین شده است.

ShahGoosh_017

سیروس گرجستانی دیگر بازیگر «شاهگوش» که تجربه همکاری با میرباقری را در کارنامه دارد گفت: نقش من در این مجموعه کوتاه است، من در کارهای آقای میرباقری نقش‌های کوتاه هم بازی کرده‌ام، به این همکاری ها افتخار می کنم، سبک و شیوه کار ایشان و اخلاق حرفه ای‌شان را دوست دارم.

وی ادامه داد: من سابقه همکاری در تئاتر هم با ایشان داشته ام، نمایش «معرکه در معرکه» یکی از اتفاق‌های خوب تئاتر این سرزمین بود و با استقبال مردم مواجه شد، از آقای میرباقری تشکر می کنم که در آن نمایش من را دعوت به همکاری کرد، پس از آن به آمریکا رفتیم و با این نمایش پنج ماه در این کشور روی صحنه بودیم.

بخش دوم نشست با نزدیک شدن به زمان اذان مغرب و افطار به پایان رسید و نمایندگان رسانه‌ها، در کنار عوامل این مجموعه در مراسم افطار شرکت کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>